Kolla dig på Mr Koll!

Mer
4 år 11 månader sedan #1153514 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kolla dig på Mr Koll!
Numera kostar webbhotellet 500 kr/år, men sedan får moderatorer julklapp av mig så ett år kostar 1500 kr.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153518 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kolla dig på Mr Koll!
En frivillig peng från viskas medlemmar på en summa per år, skulle ge täckning för dina utgifter Admin. Du kunde ha ett anonymt konto där vi skulle kunna sätta in pengar de som ville.

Absolut jag skulle vika de pengarna så du får någonting för jobbet du lägger ned samt utgifter för viskas drift. Jag har förespråkat det länge. Det är inte första gången

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1153524 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kolla dig på Mr Koll!
Jag vill inget veta. Har kollat mig på Ratsit och jag måste ha givit dem min mailadress för jag får hela tiden post ifrån dem om att jag ska köpa tillgång till mina och andras uppgifter. Men som ni skriver, det går att få fram läskigt mycket.

Angående sponsring av hemsidor och tidningar/broschyrer så är det väl så att Schizofreniförbundet får sina grejer tryckta genom pengar från läkemedelsföretag. Vet inte om man kan kalla det för samarbete men något måste väl företagen vilja ha i gentjänst.

Det har kommit en broschyr om Psykosåterfall som är väldigt glassig och faktaspäckad. Man påstår att 90 procent med sjukdomen måste ha pillerbehandling annars blir man sjuk igen. Man talar väldigt väl om depåmedicinering. Trots att Clozapine inte finns att tillgå som depå föreslår man denna som första preparat. Tveksamt är det.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153526 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kolla dig på Mr Koll!
Att donera pengar till sajten brukar inte ge mycket och kan skapa problem om någon skänker 1000 kr under psykos, som sedan hen vill ha tillbaks. Enklast är att jag betalar. Att ha medlemsavgift fungerar inte för aktiviteten sjunker så sajten måste läggas ner. Min strategi från början har varit helt rätt låga kostnader och billigt webbhotell. ingen vill betala nämligen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153537 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kolla dig på Mr Koll!
Anade du när du startade att Viska skulle bli så stort Admin?

Gratis inträde tror jag också är mycket viktigt för Viskas framgång.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153539 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kolla dig på Mr Koll!
Nej, det trodde jag inte utan var inställd på nedläggning efter 2 år. Det egendomliga var att jag kunde först nästan ingenting, men lyckades ändå få sajten att fungera. Problemen kom efter 1-2 år med ständiga hackningar, men när jag installerade ett hackerskydd blev det mycket bättre. Med dagens system Joomla har vi inte blivit hackade.