Byta namn på riktigt!

Mer
4 år 8 månader sedan #1176753 av MsTibbs
Mitt nästa tänkta projekt är att söka få heta Tibbs på riktigt! Funderar även på att lägga till Zebra som är mitt näst vanligaste internetnamn.

Frågor på det?
Kommentarer?
Tips på extra förnamn?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176759 av Geta
Svar från Geta i ämnet Byta namn på riktigt!
Det ska vara jättelätt att byta namn idag. Min systerson bytte till sin frus efternamn. Det gick på tre dar.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176760 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Byta namn på riktigt!
Gör det! Jag vet en man som bytt till ett substantiv som namn. Han fick först avslag, men överklagade o fick rätt. I alla fall Aftonbladet tog kontakt med honom, det blev visst en artikel. Jag ska byta namn till Fritz Sauckel.

Du har skrivit det en gång, men jag har glömt. Var kommer ditt smeknamn ifrån?
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Fantasio.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176789 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Byta namn på riktigt!
Om man är jag-svag, som man kan vara om man har schizofreni, så är det lätt att falla för frestelsen att tro man är något annat än man är. Jag tycker jag ÄR Inwatto, för jag har kallat mig det i nästan 15 år nu och levt med det varenda dag, men jag skulle aldrig få för mig att byta till det för jag HETER något annat. De namn jag fått av mina föräldrar, vill jag behålla. Kan kalla mig Inwatto här ändå.

Kan berätta att jag bytte telefonnummer typ 2002. På den tiden fanns det inte så mycket mobiler som idag. Jag hade fast telefon och tänkte: "nu har jag bott här i 7 år på samma ställe. Antingen flyttar jag eller så byter jag telefonnummer." Det var enkelt att byta nummer jämfört med att flytta, även om Telia inte riktigt var nöjda med att hjälpa mig med det. Jag kom ju inte med något bra skäl annat än "men det är ju jag som betalar". Bytte nummer. Inget roligt hände. Ångrade mig inte, men inte blev det någon skillnad.

Vad vill du åstadkomma med namnbyte? är en fråga du bör ställa dig, tycker jag.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 8 månader sedan #1176793 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Byta namn på riktigt!
Jag har också redan bra namn.

Men när jag bytte kommun, fick jag telefonnummer ändrat. Anden ville nämligen inte att jag skulle ha haft kvar mitt telefonnummer med ”30” i när jag flyttade till första gruppboendet. Så nu har jag ett bra 08-nummer. Har mobilnummer, också.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176802 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Byta namn på riktigt!
Jag ska inte ta bort något jag redan heter. Ska bara lägga till extra förnamn. Ska jag ta med Zebra eller inte?

Förnamn förnamn Tibbs Mellannamn Efternamn

...kommer jag i så fall heta.

Jag har hetat MsTibbs på nätet sedan 1997. Michael Jackson hade en bock som hette Mister Tibbs. Efter filmen ”They call me muster Tibbs”. Gillade namnet och bytte till Ms (miss) Tibbs. :)