Möbler. Vad föredras? Praktiska, estetiska eller mixa vilt?

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178312 av Cosmos
De möbler jag köpte till min första lägenhet är alla borta. Borta är också skrivbord, hyllor av alla de slag, byrån som stod i hallen med ett dussin telefoner i, min stereo, mitt keyboard, mina tavlor osv. Vissa är ersatt, men det mesta inte. Vet inte i vilken flytt allt försvann, men jag har flyttat MÅNGA gånger. Folk som inte kan skilja på ditt och mitt har säkerligen funnits med i den stora skara som har hjälpt till genom åren. Synd, jag har uppskattat deras hjälp.

Nu har jag en mycket dyr, röd svängd IKEA skinnsoffa (den dyraste de hade det året), begagnad säng från Kungsängen, IKEA-TV-stereobord som jag lyckades förstöra till hälften när jag monterade ihop den, köksbord från Rusta (eller Jysk, minns inte), liksom köksstolarna som mina katter har förstört. Min nuvarande katt håller på att förstöra min röda soffa sorgligt nog. Får dränka in den i ättika. Så från min allra första lägenhet; två backar jag har målat vita. Så gjorde man på 70-talet
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Cosmos.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178317 av Geta
Drottning Silvia hade också drickabackar som möblering i sin bostad som ung.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178320 av Amandara
Jag har en Philippe Starck stol, genomskinlig plexiglas och cromade ben. Som jag hypomanishoppade i sista stora sjukdomsutbrottet för 9 år sen. Dyr som skam för en ynka stol. Men men. Nu har jag den under mina vingars beskydd.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178324 av Nissegossen
Mina LP hade jag i drickabackar numera slängt tillsammans med en gammal stereo med passande skivspelare ända felet vad jag förstår den hade ingen DVD spelare. Ja, jag hittade den i ett soprum. Har en DVD växlare den stod också likadant med bashögtalare stora som hus enda felet var att Bashögtalarförstärkaren inte fungerade men det är så mycket kräm i den att jag inte vågar ha volymen på max

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
4 år 8 månader sedan #1178418 av Kn@sen
Ikea möbler är prisvärda, men själv sätter jag egen prägel på dem. Köper helst gamla prylar som man kan renovera, men ta gärna reda på vad det är man har fått tag på om man köper på loppis eller secondhand. Så man inte gör bort sig. En del möbler kan se anspråkslösa ut men vara speciella. Skulle vara kul att restaurera möbler.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178470 av Admin1
Idag kan man köpa möbler på secondhand och mycket billigt. Jag har köpt stolar där för 50 kr/st.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.