Personlig utveckling! Vad är en bra människa?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 7 månader sedan #1185025 av Jocke
Klanggedin! Vasaloppet 1978 fick inte kvinnor vara med! Hon var den första kvinnan att åka Vasaloppet under antaget namn, men journalisterna avslöjade henne naturligtvis! Jag tycker det var friskt vågat, och beundrar henne att hon gav sig in på förbjuden mark förbehållet enbart karlar.

Det var alltså inte bara personlig utveckling utan det handlar även om människors utveckling i det långa loppet! Att det tillåts att alla får känna att dem presterar ngt bra i ett från början omänskligt långt lopp.

"sträckan Sälen - Mora 1979 då det blev tillåtet för kvinnor att delta i Öppet Spår. Sedan blev det Vasaloppet 1981, då det blev tillåtet för damer att delta även där."

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 7 månader sedan #1185038 av Geta
Idag vill kvinnor ha mer än 50% för jämställdheten. Det är många pojkar och män som halkar efter.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185044 av Klanggedin
Kanske är människor som dom alltid har varit men att samhällets och världens utveckling gör att det sker ett naturligt skifte...
Kanske är kvinnorna bara helt enkelt lämpligare för det liv vi har idag.. Det kvarstå att se... Vi människor har överlevt många hemskheter genom historian.. Kan detta bli vår ödesgemak?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 7 månader sedan #1185196 av Jocke


Kan vi slåss mot övermakten om lika villkor ska gälla, rättvisa handlar om att fördyrande omständigheter ska ersättas på en rimlig nivå som gör att man orkar ta tag i sin livssituation och förändra så att drägligt liv kan uppnås!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 7 månader sedan #1185209 av Cider
Bra fråga:)
Mer
4 år 7 månader sedan #1185211 av Amandara
Alla är allting hela tiden men inte alltid. Är något jag lärde mig på Limbos tid och som jag kommer ihåg. Tycker det är bra. Alla kan vi våra alla mänskliga sidor men inte alltid. Vi använder olika sidor av oss i olika situationer. Typ alla skulle kunna mörda under vissa betingelser. Alla kan vara mycket bra människor med rätt jordmån - en vacker blomma.