Kan man bli psykopat eller narcissist utav tyngre missbruk?

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193612 av Loni
Moder Teresa var juh en sadistisk katolik. Vilket programmet lyfter fram att hjältar kan va även ha psykopatiska beteenden och psyke.

Däremot så stämmer det inte att psykopater känner ingen empati vilket dom gör mycket mera än vanliga människor därför är dom så duktiga dupera, bedra och manipulera sina offer... Sen var det massa annat bullshit.

Men det var en väldigt intressant ämne dom tog upp.

Och vad är det för fel på vissa att romantisera grova psykopat brottslingar som psykologen gjorde som ledde programmet hon kanske är en liten psykopat själv eller?
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Loni.
Mer
4 år 6 månader sedan #1193618 av memphis
Jag trodde det var medfött att vara psykopat. Att det är något som går fel redan i moderlivet när kopplingar ska dras i hjärnan. En hjärnskada alltså.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193621 av Loni
Nej inte riktigt! Däremot seriemördare har en missbildning i hjärnan det senaste man vet för nuläget dessutom sedan länge har man vetat att allra flesta seriemördare är inte psykopater, men det finns såklart undantag.

När det gäller psykopater har man sett skillnader på synapserna men inte missbildningen som seriemördare har.

En sociopat vet att dom är riktigt störda och bedrar även dom duktigaste experterna som har tillägnat hela sitt liv och karriär att hitta dom. Däremot psykopater kör öppet spel mot alla.

Sedan är inte alla psykopater sadistiska däremot är alla sadister psykopater eller sociopater detta.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Loni.
Mer
4 år 6 månader sedan #1193672 av Klanggedin

Geta skrev: Blir fort uttråkade.


Geta!
Ett problem är att dom inte bär världen inom sig.. Ordspråket "see the world in a grain of sand" kommer till mind. Det betyder att dom behöver konstant stimuli för att hålla sig stimulerade vilket på något sätt betyder att dom inte knyter an till andra människor.. Man säger att dom inte har något känslomässigt djup!
Mer
4 år 6 månader sedan #1193697 av Admin1
Psykopater kan göra brottsliga handlingar och nästan vad som helst, som är oacceptabelt för andra. Men tunga missbrukare brukar också vara så, men huvudsakligen när de är drogpåverkade. Också under psykos kan man handla fel.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193724 av björk
admin.

När jag var i prekär.
Frågade min pappa efter
vägen ideligen. Det vi leta efter
vart psykakut.
Kan inte säga att det bidrog
på ngt vis till acklimatisering.
Snarare havererade mitt psyke.
När vi va på gift centralen tog
Hen kommando direkt o spela
insatt och förstående.

Det jag behövde jag traktade. efter halmstrå men tom detta
in nischade blev man drygt
snöpt på. Tror inte heller att
jag är behövd snarare skyr de mig.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.