Mördare är oftast oskyldiga!

Mer
4 år 6 månader sedan #1197234 av memphis
Har man mördat någon är man ju per definition inte oskyldig längre.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1197237 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Mördare är oftast oskyldiga!

MsTibbs skrev: PW vet du om man måste vänta till domedagen, eller kan man komma till himlen/paradiset direkt man dör?

vet och vet, jag föredrar att tro.

Jesus sade ju typ att fröet måste dö innan det ger frukt.

Johannes 12:23-26 Svenska 1917 (SV1917)

^23 Jesus svarade dem och sade: »Stunden är kommen att Människosonen skall förhärligas.

^24 Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Om icke vetekornet faller i jorden och dör, så förbliver det ett ensamt korn; men om det dör, så bär det mycken frukt.

^25 Den som älskar sitt liv, han mister det, men den som hatar sitt liv i denna världen, han skall behålla det och skall hava evigt liv.

^26 Om någon vill tjäna mig, så följe han mig; och där jag är, där skall också min tjänare få vara. Om någon tjänar mig, så skall min Fader ära honom.

Johannes 3:19-21 Svenska 1917 (SV1917)

^19 Och detta är domen, att när ljuset hade kommit i världen, människorna dock älskade mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar voro onda,

^20 Ty var och en som gör vad ont är, han hatar ljuset och kommer icke till ljuset, på det att hans gärningar icke skola bliva blottade.

^21 Men den som gör sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bliva uppenbart att hans gärningar äro gjorda i Gud.»



denna må vara relevant också, Heliga Birgitta ska ha skrivit ned minst fyra böcker med himmelska ord från Jesus och Maria, bla:
#####################
Sonen pratar till bruden och säger:

"Jag är skaparen av Universum. Det är som om två sidor ligger öppna framför mig.

NÅD är skriven på den ena sidan, RÄTTVISA på den andra.

NÅD är följaktligen given till alla de som omvänder sig från sina synder och som bestämmer sig att inte synda någon mer gång, för Min Ande ska inspirera honom att sysselsätta sig med goda arbeten.

Den som brinnande önskar sig att bli separerad från denna världs fåfängligheter är gjord mer brinnande av Min Ande. Den person som närsomhelst är redo att dö för Mig kommer att vara så inflammerad
av Min Ande så att han helt kommer vara i Mig och Jag i honom.

RÄTTVISA är skriven på den andra sidan. Där står det: "Fadern kommer INTE att försvara någon och inte heller kommen Sonen att förena och inte heller kommer Anden inflammera någon som helst som inte rättar sig själv medans det ännu finns tid men som vetandes vänder sig bort från Gud.

www.dailycatholic.org/4bridg85.htm

index över böckerna:
www.dailycatholic.org/bridget.htm
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197256 av Klanggedin
Är det Loni som är Terroristen? Kan säga att en mördare är skyldig inför lagen oavsett om han/hon anser sig skyldig eller inte!
Mer
4 år 6 månader sedan #1197301 av Admin1
Är man dömd för mord är man knappast oskyldig.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197303 av björk
Admin jag slängde en gång
en Axe som stöttes mot papperskorg o gick i bitar.


Inse och fatta vad vasst de är.

Så han Hampus Karlsson åkte på den räddisan.

Jag minns när jag slog mamma stenhårt på armen och hen grät.


Men de sistnämnda hade altruistiska ambitioner att knyta ett band fast förevigt.

Samma Hampus vi jagade varandra i en total mörk källare så hans framtänder var liksom en regnbåge fast det var ej mitt fel och gick å laga.

Vi såg Patrioten på bio han och jag men den tredje parten gjorde motstånd och kunde inte tänka att jag också behövde åka hem ty det var kväll.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197315 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mördare är oftast oskyldiga!
I Sverige ömmar man mer för brottslingar än för brottsoffer.