Dags för julbord

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1201643 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dags för julbord
IKEA brukar ha bra pris på julbord. 199:- tror jag det kostade förra året. Årets pris är 149:- med IKEA family kort. Inte ett kreditkort, utan bara för medlemsrabatt.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by wasp.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201661 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Jag vill äta julbord för att mamma ej orkar göra julmat i år. En femhundring har jag inga problem med att betala.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201667 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dags för julbord
En del restauranger kan ha en jultallrik om man inte vill kosta på sig ett helt julbord.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201669 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Ja, det räcker faktiskt. Slinka in på en jultallrik kan man ju göra ensam. Man blir så mätt av julbord, man vill ha mer fast man inget mer orkar. Hutlösa priser är det på julbord, men jag äter det bara en gång om året, då är det inte så farligt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201677 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dags för julbord
Vi har julbord på Spiran (min dagliga verksamhet), det kostar 50 kr. Det ska jag givetvis vara med på.

På julafton blir det nog trevligt, som förr i tiden, jul med hela familjen, jag, min syster, mamma o pappa. Mamma o pappa skilde sig 1994, men nu har pappa skilt sig från sin senare fru o det är trevligt att umgås med originalfamiljen igen. Min syrras kille, hans mamma o mormor brukar vara med också.

Pappa har föreslagit en katt-träff på julafton med hans två katter, Lakrits o Stina, min systers katt Snöboll, min mammas katt Måne o mina Milou och Zero. Men Måne är ganska rädd av sig o vill nog inte...

Så brukar mamma göra jättegott julbord.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201681 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dags för julbord
Kommer att vara ensam på julafton. Kan göra som jag själv vill med julmaten. Kommer nog att köpa färdigt det mesta.