Avicii's miljoner blir telefonlinje

Mer
4 år 4 månader sedan #1210055 av Geta
Hur skulle det kunna finnas det?
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1210063 av Nissegossen
Det vet vi inte åtminstone inte jag, det brukar kalla det mörkertal när de inte vet då statistiken inte kan säga det eller har du svaret Geta?

I sig skall jag inte klaga, då du faktiskt sade sanningen, vi vet inte, den ende som vet är den som sköter födslar och dödslar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1210073 av Cider
Ingen vet hur många de inte kan hjälpa men sannolikt är det en hel del.

Människor behöver fångas upp tidigare. Samhället behöver ge bättre förebyggande stöd.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Cider.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210080 av Nissegossen
Det kan sitta djupt hos en människa som bestämt sig kan till och med vara glad över det. Då är det svårt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1210082 av Geta
Där kommer familjen in. Idag får familjen absolut inte skuldbeläggas. Däremot får personalen inom psykiatrin skuldbeläggas.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210090 av Cider
Det kan vara svårt att stötta på rätt sätt även med utbildning och erfarenhet när man inte känner den som ringer in närmre.Därför kan stödjande telsamtal med hjälpare ibland få motsatt effekt och den som mår dåligt mår ännu sämre efter samtalet.

Det kan vara bra att inte ha för höga förväntningar när man ringer för det är lätt att bli besviken.
Man får räkna med råd om att gå och lägga sig, dricka lite te, ta ett bad och liknande. Jag vet att det kan vara svårt att acceptera det när det enda man vill är att slippa lidande. Det är svårt att tänka vad som är realistiskt att få ut av "hjälpen" också när man mår mycket dåligt.