Nyårslöften

Mer
4 år 4 månader sedan #1216226 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Nyårslöften
BE lieve in
YOU rself

Min nya tröja. Var migsjälv. Ingen dålig kopia!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1216243 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nyårslöften
Jag ska kontakta vårdcentralen och be dem kolla upp min diabetes. Jag gör det trots att jag är rädd. Det är ett löfte.
Mer
4 år 4 månader sedan #1216257 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Nyårslöften
Som huvudlöften är att sluta dricka alkohol och gå ner i vikt. Detta är livsviktigt för mig då det handlar om att hålla mig vid liv. Ikväll blir det dock dricka som gäller. Och mycket mat.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1216265 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Nyårslöften
tror det var 2017, hade knappst tänkt något i stil med nyårslöfte men det blev så att i mars eller nånstans där så tänkte jag typ "oj, jag har inte rökt eller druckit sprit sedans nyår" och faktum är att jag knappast hade rökt något mer än en eller två fimpar typ under den tiden också. vilket menas med att det lär ha varit min "vitaste månader" på kanske nästan 20 år och alltså dvs helt utan förplanering utan "det bara blev så". men givetvis så till sommaren så skulle jag röka ochdricka kaffe igen för "jag är ju så stark" typ eller något, och så var jag fast igen, och det dröjde knappst länge förän jag snusade också, men iaf så blev det bra mycket enklare att sluta sen när jag fick för mig det, även om jag nog inte anser det vara värt att testa "bara för sakens skull" utan det lär handla om Guds Nåd och att jag inte förstår Jesus Tankar, men numera har jag ett bra avbrott igen, tror det var över en vecka sedan jag snusade, flera veckar jag rökte och flera år sedan jag drack starksprit.

numera så köper jag sån där tobaksfir "salt snus" utan nikotin, och det är troligen som att strö salt i såren ofta, men det ska det slutas med också, förhoppningsvis i år. kan misstänka att det inte alls ärbramed sånt under läppen varje dag.

sen ska jag försöka att inte äta lösgodis så mycket hellr, vilekt troligen blir mycket enkelt när/om jag får tag på en bit mark som jag kan bygga en koja på typ.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1216271 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Nyårslöften

Fantasio skrev: Jag ska kontakta vårdcentralen och be dem kolla upp min diabetes. Jag gör det trots att jag är rädd. Det är ett löfte.


Bra Fantasio. Varje steg mot förbättrad hälsa och kontroll på hälsan är ett stort steg. Jag dricker tex inte mycket alkohol nu alls från att ha druckit ganska mycket varje dag. Mår så mycket bättre

Är dock sjuk mycket och har haft mycket Peer uppdrag så träningen har blivit lidande. Jag prioriterar fysisk aktivitet högt så det stör mig. Men jag orkar helt enkelt inte så mycket som jag vill. Det får jag förlåta mig för.

Babysteps.....
Mer
4 år 4 månader sedan #1216399 av krokus
Svar från krokus i ämnet Nyårslöften
Godispaus. Ska åka och handla frukt och kvarg i mängder, senare idag.