Hoarders

Mer
4 år 3 veckor sedan #1245995 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hoarders
Tror jag också! Sjukgymnasten sa att knäna behöver fungera tills jag fyller 80 år. Idag deltog Dagny Carlsson 108 år i Fråga Doktorn. Hon bloggar på kvällarna.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1245997 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Hoarders
Ibland känner jag för att flytta till en etta. Inbillar mig att jag blir bättre på städa då. Känns inte så tungt att börja.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 3 veckor sedan #1246028 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Hoarders
Man kan bestemme seg for å rydde en halvtime pr. dag.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1246036 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Hoarders
Saken är att jag vill ha tipptopp. Och det går inte. En halvtimme per dag låter lagom. Då kan jag diska tallrikar från måltider. Men det är min ADD som spökat som gör att jag samlar ihop högar med odiskade tallrikar och annat. Men en halvtimme är inte mycket tid. Ska tänka på det efter jag fått bort den här högen med disk. Jag håller faktiskt på diska just nu. Höll på en timme. Sedan nackspärr och ville vila.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1246037 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hoarders
Jo jag brukar diska allting på en gång efter maten så skjuter jag inte fram det så det blir aldrig gjort. Dessutom för att undvika berg av disk. Har jag bara 1 djup tallrik, 1 platt tallrik, en gaffel och en kniv, en sked och en kopp till kaffe. Minimalistisk och det blir aldrig berg till disk som samlas.

Dessutom kan man använda en gångs tallrikar, glas, bestick och så! Om man är riktigt bekväm.
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Clean.
Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1246039 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Hoarders
farsan sa om det till mig. Att jag kunde använda 3 bestick och tallrikar m.m. Har även haft egna tankar om engångstallrikar men det har inte blivit köpt. Får se hur det blir om detta.

Tror faktiskt jag ska köpa hem engångstallrikar och använde under en period.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Maxjohan1983.