Detta är vad det slutgiltiga får heta. vi lägger ner utredningen.

Mer
3 år 9 månader sedan #1267392 av Lelle
Föddes 11 september 1994 kl 23:46 (tiden i Rumänien). Mamman befann sig i Roman (stad). Första namn fått: "Cristian".

Mariana föder mig nära midnatt, 11 september kl 23:46 på sjukhus - efter att 14 minuter gått var det "tekniskt sett" en annan dag. Hon kallar mig Cristian och hon åker inte mitt i natten, så hon stannar kvar med mig på sjukhuset under första nattimmarna av 12 september. Hon stannar kvar till soluppgången (under den 12 september).. på morgonen 12 september får hon transport tillbaka till mentalsjukhuset. Personalen på barnhemmet väljer dock att kalla mig för Vasile vilket blir namnet jag tas för. Den 8 mars 1995 byter jag barnhem till ett barnhem i staden Piatra Neamt, vilket är en grannstad.

Den 8 september 1995 får jag 12 månaders-vaccinet mässling som ges när man blir 1 år gammal (Mässlingsvaccin ges i rumänien när man uppnår 12 månaders ålder).

Den 12 september 1995 hälsar biologiska mamman på mig på barnhemmet, varefter jag blir adopterad, mina föräldrar hälsar på 19 juli 1996 - och jag blir hämtad i september 1996, och får en familj att leva och växa upp med i Sverige.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267393 av Geta
Vad är ditt första minne?
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1267394 av Lelle
jag kommer ihåg ett gosedjur, en kyckling ,och när jag trodde det fanns ett spöke på ett rum i nedervåningen så jag rusade alltid upp för trappan

detta var i mitt hem i sverige

gosedjuret finns inte kvar, men det är väldigt tidiga minnen. och som sagt när jag rusade upp för trappan ofta - för jag trodde det fanns ett spöke där nere
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267417 av Cosmos
Mer
3 år 9 månader sedan #1267424 av Maxjohan1983
Brukar du inte fira i Juni?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1267452 av Admin1
Du hade tur som slapp Rumänien!