Rökning

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1315684 av Richard
Svar från Richard i ämnet Rökning
Zyban är samma sak som Voxra, om jag skulle be min psykiater om det? Det är antidepressivt.
Men jag har pratat med honom om det, vill minnas att jag hade behövt sluta med Venlafaxin då.

Men då ber jag vårdcentralen om Zyban, så märker han inget...
De skriver ut allt jag ber om utan att bry sig! De kollar inte ens interaktioner med mina psykofarmaka.

EDIT: Det blev 21 cigaretter igår.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315736 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rökning
Röka är liksom snus ett onödigt beroende. Det värsta tycker jag är det psykologiska suget. Vanan liksom. En slags respit i tiden. När man tar en snus liksom en cig tänker jag mig. När jag slutat snusa tidigare har jag tillåtit mig ett övergångsbeteende. Tuggummi, godis eller något. Nu är mitt övergångsbeteende från siberia snus till kaliber mycket svagare snus. Känner noll abstinens men har kvar beteendet. Snusbeteendet. Ska knäcka det med. Tids nog.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1315849 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning
Jag har rökt sju cigaretter sedan jag kom hem från mötesplatsen. När jag var där blev det säkert sex stycken. Det blir tretton och det tycker jag inte är så farligt. fast dagen är inte över än, det blir några till. Jag försöker verkligen dra ned, men det är så svårt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315854 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Rökning
Jag slutade röka med hjälp av e-cigg. Men efter att de hade gått sönder en efter en insåg jag att det inte var ekonomiskt. Så nu snusar jag, ett alternativ till det bästa. Men jag kommer säkerligen att sluta snusa också, gillar det inte så där jättemycket.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315872 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rökning
Vilken sorts snus använder du? Portion är billigare att använda än lössnus.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315894 av Miika
Svar från Miika i ämnet Rökning
Vad jag saknar mina cigg o snus