Säg upp era försäkringar från If!

Mer
3 år 2 månader sedan #1320047 av Cosmos
Min f d katt (dog 2014) fick problem en gång med kisseriet. Han hoppade upp till mig i soffan och klämde fram några blodiga droppar på tidningen för att visa. Men det hela löste upp sig av sig själv så det blev inget veterinärbesök den gången. Men han dog av att han inte kunde bajsa. Första gången lade man in honom och sköljde igenom systemet så att allt lossnade. Men bara två veckor senare var det likadant igen och då hade jag inte råd att göra om samma sak igen, förmodligen helt i onödan. Det var visst också njurfel.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320059 av wasp

Cosmos skrev: Min f d katt (dog 2014) fick problem en gång med kisseriet. Han hoppade upp till mig i soffan och klämde fram några blodiga droppar på tidningen för att visa. Men det hela löste upp sig av sig själv så det blev inget veterinärbesök den gången. Men han dog av att han inte kunde bajsa. Första gången lade man in honom och sköljde igenom systemet så att allt lossnade. Men bara två veckor senare var det likadant igen och då hade jag inte råd att göra om samma sak igen, förmodligen helt i onödan. Det var visst också njurfel.

Det kostar mycket att ha ett djur..........................Vi som går på låg ersättning tänker oftast inte på det.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320061 av Zoidar
Länsförsäkringar är jag rätt nöjd med.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 2 månader sedan #1320063 av hans52
Har trygghansa
Mer
3 år 2 månader sedan #1320064 av Klanggedin
Jag har folksam som hemförsäkring. Cirka 700 kr om året tror jag
Mer
3 år 2 månader sedan #1320092 av Nissegossen
Är med som medlem i mitt fackförbund Livs som pensionär, genom det fick jag gratis hemförsäkring i Folksam pga pensionärsmedlem det fick jag när jag fyllde 65 år. Avsade mig då if där hade de idiot försäkringar, varför jag kallar det, är för om jag gick bärsärkagång och slog sönder allt i lägenheten och jag har en psykisk sjukdom ja, då gällde försäkringen, men den olycksfalls försäkring jag hade, skadade jag mig när jag slog sönder lägenheten fick jag inte ut ett öre av samma anledning, att jag är psykiskt sjuk. Ett gott råd, var nykter inget försäkringsbolag betalar ett öre om du druckit alkohol då gäller ingen försäkring. I det gör som jag beställ försäkringsvillkoren från försäkringsbolaget och lusläs dem, det är ett gott råd. Jag gjorde det och avsade mig olycksfalls försäkringen. Folksams försäkringar gäller alla, ingen särbehandlas. Jag pratade i telefon med dem fick det beskedet och lade själv till en låg summa för att få stor försäkring i vilket ingår ansvarsförsäkring vilket är före detta Drulleförsäkring

Ta reda på fakta innan du står där.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum