Är du "allergisk" mot din omgivning?

Omröstning: Är du "allergisk"mot din omgivning?

Ja
7 41.2%
Nej
3 17.6%
Vad menar du?
7 41.2%
Totalt antal röstare: 17
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 1 månad sedan #1327002 av Zoidar

krokus skrev: Jag är en av dem som har röstat "vad menar du?". 

Som jag har skrivit förr har jag svårt för andra hundägare. 


Om du inte vet vad jag menar har du nog inte problem med det. ;)

Anchored in Christ ✟

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327007 av IM
Svar från IM i ämnet Är du "allergisk" mot din omgivning?
På vilket sätt har du svårt för andra hundägare. Själv har jag knappt nån kontakt alls . Eller riktar du mot de som inte plockar upp efter sin hund, tänk då på dem som förälder. Jag skakar på huvudet.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327068 av krokus
IM,

Ja, bland annat är det när hundägare inte plockar upp efter hunden, som stör mig.

Men främst är det när hundägare låter sina hundar springa i full galopp mot min hund, utan att fråga om hundarna kan hälsa. Tro mig, detta händer ofta. Min hund blir rädd och hänger med svansen, morrar och i vissa fall gör han utfall. 

När jag ser att det kommer mötande hund, brukar jag antingen gå över till andra sidan gatan, ta omvägar eller prata med min hund. Det är inte roligt alls att inte kunna lita på andra hundägare. Väldigt många har ingen som helst koll på sina hundar. 

Jag märker även när jag kör bil i bostadsområden att många har sk flexikoppel till sina hundar, och noll koll. Det är läskigt! Det gäller att vara beredd på att tvärnita när som helst när hundar är i närheten. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1327070 av Geta
Det är likadant när jag cyklar att jag är rädd att jag ska få en hund i ett hjul.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327072 av Zoidar
Geta, samma sak har oroat mig.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1327073 av krokus
Zoidar,

Menar du något liknande HSP? 
www.angest-stockholm.se/?page_id=6928