vad ska man göra av sitt liv?

Mer
17 år 3 månader sedan #61256 av Affektivitet
Jag är 25 år, bristfällig utbildning, sjukskriven sedan jag varit 18 år
och går på en träffpunkt om dagarna.
Hemmet och ekonomin är åt helvete, det har jag en kontaktperson som hjälper mig med. Har diagnosen schizoaffektiv men tvivlar starkt på att jag egentligen passar in i schizofrenispektrat.

Livet är för jävla tråkigt, har lite vänner och så, men det känns inte för meningsfullt livet.
Kommunens personal försöker få igång mig i aktivitet, men det dom har att erbjuda känns inte för lockande. Nu har jag i och för sig fått i uppgift att arbeta med en tidning som verksamheten ger ut.

Trött är jag inte heller, men har svårt att koncentrera mig, och gör helst bara det jag tycker själv inomhus, som att spela nätpoker och jobba med webben.

Jag är förälskad i en gift kvinna som jobbar på den här punkten, och det gör mig lite deppig. Känns som att även om hon varit singel så skulle jag absolut inte haft någonting att erbjuda.

Två kvinnor har knäckt mig på raden, den ena var jag ihop med ett halv år den andra ville bara "leka". Min kvinnosyn är inte alls lika magisk som den var förr i tiden.

Jag funderar nu på att fly fältet och flytta upp till sthlm till en kompis och börja om på nytt.

Psykiatrin är ett jävla patrask. Så mycket skit dom skrivit i journalerna har säkert säpo registrerat mig.

Nu sitter jag och dricker öl, tycker synd om mig själv, känner mig som en jävla looser, whitetrash och samhällslodis.

Men frågan är, VAD SKA MAN GÖRA AV SITT LIV?

Fan det här inlägget kanske skulle passat som en kontaktannons? :)

Lifes a bitch

Tack för att du lyssnade

/David
Mer
17 år 3 månader sedan #61258 av bambigirl
Tjena!
Jag är snart 22 år, bor i Stockholm och går på en verksamhet som ska vara en sorts rehabilitering. Har gymnasieutbildning.
Inte jag heller vet vad jag ska göra med mitt liv.
Jag har sparat en del pengar men vet inte vad jag ska göra med dessa.

Så du är inte ensam :)
Mer
17 år 3 månader sedan #61260 av ravaged soul
många verkar tycka att dom vet det bästa för andra

vad som är meningen med livet får man väl klura ut själv,eller ta råd av andra å se vad som passar.
Mer
17 år 3 månader sedan #61261 av Affektivitet
guest 22 år har du msn?
Mer
17 år 3 månader sedan #61277 av Galen

Affektivitet skrev: guest 22 år har du msn?


Det är jag som är guest 22 år. Jag har skickat dig ett personligt meddelande. :)
Mer
17 år 3 månader sedan #61388 av Admin1
Vid schizoaffektiv brukar man oftast inte ha funktionsförluster, som kan göra ett hinder att arbeta. Har du fått arbetsrehabilitering, Affektivitet? Med rätt stöd kanske du kunde jobba, vilket skulle ge mening och också bättre ekonomi.