vad ska man göra av sitt liv?

Mer
17 år 3 månader sedan #61549 av Isa-Alise
Affektivitet,

Jag tror också att det du saknar är ett arbete... försök få komma ut i en arbetsträning som leder till en lönebidragsanställning på ett vanligt jobb... både ekonomin och självförtroendet vinner på det...

Angående att hitta någon att tycka om önskar jag dig all lycka! Det är också ett stort lyft om man kan få ett förhållande att fungera... det kan vara svårt när man har perioder då man mår sämre... men man kan också bli ett riktigt stöd för varandra om man har förståelse för att måendet varierar...

Vad vill du göra? Vad tycker du är roligt att göra? Kan något av det du tycker är roligt bli ett arbete? Fundera lite... för mig blev ett intresse för konst så småningom ett arbete där jag ledde grupper i bild... och det i sin tur ledde vidare till ett arbete med undervisning, grupper i återhämtning, och diverse skrivarbeten....
Mer
17 år 3 månader sedan #61558 av Affektivitet
Isa-Alise
Måste säga att jag är väldigt imponerad av hur du har kämpat och presterat!

När det gäller mig själv, så har jag väldigt dålig självdiciplin och dessutom kompisar som varje dag berättar för mig hur skönt det är att vara sjukpensionär. Trycket från mina nära är inte att jobba, utan tvärtom vara nöjd med det jag har.

Jag vet att egentligen skulle jag behöva plugga och läsa upp en del gymn ämnen, t.ex matte.
Men att gå från den trygga ersättningen jag har nu till csn för att läsa gymn ämnen känns rätt surt.

Lönebidrag verkar vara en god ide´, dock vet jag inte riktigt hur man ska gå tillväga för att få arbetsförmedlingen att satsa pengar på en.

Det känns ofta som att, antingen satsar jag fullt ut, eller så förblir jag pensionär. Har lite svårt för mellantingen, men det är mitt eget problem..
Mer
17 år 3 månader sedan #61569 av Isa-Alise
Jag tror du behöver visa att du kan arbeta halvtid under en 6 månader lång arbetsträning... sen får du nog möjlighet till en lönebidragsanställning via arbetsförmedlingen rehab... men det kan hjälpa att ordna med arbetsgivare själv... jag har skött min rehabilitering själv, och hittat lämpliga arbetsgivare att praktisera eller jobba hos själv... sen har arbetysgivaren och jag tillsammans kontaktat AF rehab och bett om ett lönebidrag... så blev jag anställd...
Mer
17 år 3 månader sedan #62020 av bambigirl
Jag är 33 år nu. Jag har hittat några sommarjobb iallafall. Det känns som om mitt jobb inte finns än. Jag skulle vilja sjunga i kör, spela in några filmer, bli fotomodell eller katalogmodell, skriva en bok, jobba en dag i affär - helst ordning och reda eller the body shop, jobba andra dagen på kyrkans barntimmar eller pysseltimmar på dagis och kanske sekreterare några timmar. / bambigirl