ingen borderline längre?

Mer
17 år 2 månader sedan #65509 av Interlude
hej, dt var ett tag sen jag skrev här på viska. jag har både saknat det men också för att vara heelt ärlig känt på något sätt skönt att vara borta.

jag har inte varit på psyk sen i maj, och även slutat med antipsykotikan, tar bara sobril och sömnmedel. Nu kankse ni tror att det är för att jag blivit bättre, men icke. eller, bättre på ett sätt.

jag har stora problem med mitt humör nuförtiden. det växlar HELA tiden, jag gråter och är extremt arg, missnöjd, hatfull ena sekunden för att i nästa vara överlycklig och gråta över glädje och vid båda så vet jag inte varför jag är så?
jag kan hitta mina favoritchips på hyllan i affären och känna att jag spricker av lycka, jag vill flyga, jag vill leva hela livet om o om igen, jag vill så mkt...och ibland hatar jag mig själv, hatar andra hatar livet, är så himla ledsen, känner mig ensam o glömd och svag för tt i nästa sekund känna mig som den starkaste o bästa personen i världen, kan sitta o berömma mig själv för styrka och mod. sälvförtroendet o självkänsla är på topp och jag kan få vilken kille jag vill, folk vill vara som mig...sen plötsligt är jag nere på botten igen, jag avundas andra för deras glädje, deras lättsamhet deras allt.

vet inte riktigt mer hur jag ska förklara detta, men det är så himla uttröttande att humöret växlar så, och det känns unte alls som när jag hade borderline. lr dset kankse jag ar fortfarande..? men nu har jag tröttnat på det så mkt att jag ska ta mig i kragen o ringa psyk.
föa året pratade min ena läkare om litium lr antiplektisk medecin, vad det nu skulle vara bra för? jag är väl inte manodeppressiv riktigt.

puuuh, det kändes bra att få det här sagt här. tack!
Mer
17 år 2 månader sedan #65516 av Nissegossen
Läs kriterierna på borderline på <!-- w --> www.borderline.nu <!-- w -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #65521 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet ingen borderline längre?
det har jag gjort..
Mer
17 år 2 månader sedan #65572 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ingen borderline längre?
Välkommen tillbaka, Interlude!

Jag är lite tvivlande till att du är bipolär för då brukar inte växlingarna komma så snabbt utan det brukar då ta lång tid mellan mani- och depressionsperioderna. Jag skulle mera tro på borderline faktiskt. Hoppas att du kommer att må bättre snart
Mer
17 år 2 månader sedan #65593 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet ingen borderline längre?
En del menar att borderline är lite besläktat med bipolär sjukdom, och att man då kan bli hjälpt av litium eller antiepileptisk medicin som fungerar stämningsstabiliserande...
Mer
17 år 2 månader sedan #65640 av Saari
Svar från Saari i ämnet ingen borderline längre?
Välkommen tillbaka, vi har saknat dig!

Det finns många med borderline som behandlats med lithium eller liknande för att reglera sina svängningar eftersom diagnoserna kan likna varandra.