vill ha en pistol-en kula räcker

Mer
16 år 8 månader sedan #87925 av pojkmamman
Nej va tungt...nu skulle jag vilja kunna skriva nåt som fick dig på andra tankar men jag vet ju att det inte går.

Tror jag vet hur du känner, har varit där själv några gånger.

Jag finner tröst i det du själv skriver, att du vill leva men inte må som du gör.
Kan du inte försöka uppbåda dina krafter och be om hjälp? Isa-Alise har gett dig många bra länkar.

Det gör mig så ont tanken på att du mår så dåligt och kanske lyckas. Tänk om jag lyckats då för några år sedan då det var som djävligast...*ryser*

Skriv igen! Du berör mig och jag önskar du kunde ge mig ett livstecken under kvällen/natten.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #87931 av Jocke
Nä, jag tror Rambo vill skrämmas. Vill man väcka uppmärksamhet, då behöver man hjälp. Dem som verkligen behöver hjälp, dem tar livet av sig direkt när dem kan verkställa den. Vi som är känsliga, vi drar öronen tillbaka så fort ngn hotar en om självmord.

Men samtidigt så försöker vi visa på det onaturliga att dö en för tidig död.
Kämpa på allesammans, jag försöker likgöra mig med mitt öde. Jag vet inte om jag passar att bo i hop med ngn. Kärleken är verkligen fruktansvärt svår att anpassa till verkligheten.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 8 månader sedan #87934 av pojkmamman
rambo!

Hur är det?

Jocke: Hur menar du? Inget illa ment, bara undrar. Har känt mer än två som hotat med självmord och sägt sig velat dö men inte blivit tagna på allvar. De lyckades. Och det gör mig så ont. Det hade inte behövt hända om de tagits på allvar.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #87972 av Jocke
Jag menar, att dem som håller tyst om sina planer är dem som verkligen behöver hjälp. Dem är oftast målmedvetna i sin planering, och det blir oftast ett våldsamt slut.

Det gäller för en att se signalerna, och man måste berätta för ngn som verkligen kan hjälpa. Men vi blir ofta försiktiga när döden nämns.

Vars är världen på väg?