Meningslöst??

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #210674 av Melun
Meningslöst?? skapades av Melun
Jag känner det som livet är ganska meningslöst och inte värt att försvaras.
Och jag tror att det är så Gud vill ha det.
Han vill själv försvara det han har skapat och inte låta andra göra det...
Man kanske måste låta Honom göra det...
Mer
14 år 11 månader sedan #210682 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Meningslöst??
Näe Melun! Du är bra! Det jag läst på din hemsida vittnar om att du har kunskaper som ingen annan har. Du har varit med om saker som gjort att du fått erfarenheter och insikter. Känns det meningslöst nu så kanske det är för att det ska kännas så nu.

Det är klart att Gud vill du ska använda detta på ett meningsfullt sätt. Dina bitar behöver ramla på plats. Du kanske behöver se ditt liv från en annan synvinkel bara.

Jorden, människorna och universum utvecklas hela tiden som det är tänkt. Jag har slutat tvivla och hur alltet än fungerar så är livet ändå ett mirakel. Det kan ingen ta ifrån oss.

Kom igen Melun!
Mer
14 år 11 månader sedan #210687 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Meningslöst??
Ja, Melun, det var ju en originell tanke! Vi små människor har nog ofta för bråttom med att styra och ställa att en liten paus där Gud kan få verka, kan vara bra.

Själv är jag av den enkla åsikten att Gud vill att vi, Hans barn, ska ha det bra. Att sakna livslust hör inte dit. Så, då får man se sig omkring ifall man kan ändra på något. Du har ju varit rökfri i över en månad nu. Påverkar inte det dopaminet i hjärnan att sluta röka. Tidigare tog du ju medicin i en dos som var avpassad till din rökning. Nu måste du kanske justera medicinerna lite för att inte bli deprimerad eller uppslukas av ett grått mörker. Det här är bara teori från min sida, för jag har ingen egen erfarenhet. Har du någon sjuksköterska eller läkare du kan fråga?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
14 år 11 månader sedan #210689 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Meningslöst??
Du kanske har en depression just nu... det är vanligt efter en psykos...
Mer
14 år 11 månader sedan #210693 av Kärlek
Svar från Kärlek i ämnet Meningslöst??

Melun skrev: Jag känner det som livet är ganska meningslöst och inte värt att försvaras.
...


Känner det samma just nu.
Men det vänder... Inte sant?
Brukar göra det i alla fall....

:hjärta
Mer
14 år 11 månader sedan #210695 av Geta
Svar från Geta i ämnet Meningslöst??
Att sluta röka är säkert tufft!