Meningslöst??

  • Sebastian 120849037
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #211076 av Sebastian 120849037
Svar från Sebastian 120849037 i ämnet Meningslöst??

aliasFrollo skrev: Om Gud inte fanns skulle livet inte heller finnas, för då skulle han inte ha kunnat skapa det.


sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #211078 av
Svar från i ämnet Meningslöst??

Magnus skrev: kom ihåg att det är vår, och vi schizo, mår sämre oftast på höst å vår, så att du har en svacka melun är inget konstigt.. håll dig till sanningen så tar Gud hand om resten^^


Jag har säkra källor på att gud har konverterat till islam, och enligt vad jag har hört blir han väldigt agiterad av att behöva höra om jesus hela dagarna.
Mer
14 år 11 månader sedan #211149 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Meningslöst??

Gäst skrev: Jag har säkra källor på att gud har konverterat till islam, och enligt vad jag har hört blir han väldigt agiterad av att behöva höra om jesus hela dagarna.

Det finns bara en Gud. Inom kristendom och islam så är det samma ur Gud från samma källa. Alla religioner är sprungen ur samma källa från tidernas begynnelse. Sen har religionerna förgrenat sig och växt ut till olika religioner. Alla lika fantastiska, fast det finns extrema fundamentalismer som förstör
  • Anonym
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #211234 av Anonym
Svar från Anonym i ämnet Meningslöst??

aliasFrollo skrev: Gud har säkert någon mening med våra liv, även om vi inte kan veta eller förstå vad det är för mening. Jag tror att Gud vill att vi skall försvara livet, för hans skull (och i förlägningen för vår egen eftersom det är bra för oss att tjäna honom).

Ja, kanske det...Jag var inne i en depp när jag skrev det....

Sebastian 120849037 skrev: Så du erkänner alltså att gud är en sadist?

Det tycker jag inte att han är. Men han är sträng, det vet jag...

Magnus skrev: kom ihåg att det är vår, och vi schizo, mår sämre oftast på höst å vår, så att du har en svacka melun är inget konstigt.. håll dig till sanningen så tar Gud hand om resten^^

Det är för att jag håller på att sluta röka som jag har kommit in i en depp också....
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Scusi scusi
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #211236 av Scusi scusi
Svar från Scusi scusi i ämnet Meningslöst??

Sebastian 120849037 skrev: sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang

psykanalys är alltid cirkelresonemang helt meningslöst tautologisk t.ex. att må är att må. må bra är må bra. bra lön är bra lön. osv. datorer är smartare än A=A, datorn kan identifiera mera än synonymer.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313732 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Meningslöst??
Brottas ibland med tanken på att livet är meningslöst, men trots det vill jag utnyttja tiden som har givits på bästa möjliga sätt. Det är ett privilegium att vara en komplex atomsammansättning... Eller något i den stilen.