Bild synsätt på högre makt

  • jakob.nilsson
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 10 månader sedan #222665 av jakob.nilsson
Bild synsätt på högre makt skapades av jakob.nilsson
Jag tror att gud är snäll o vill oss väl. Även om vi de/det inte kan märka alltid. Men jag tror också på en fortsättning efter detta. Om sanningen skall fram så har jag inget i mitt liv att va ! ÄNGSLIG ! för..
Jag är vad man kallar filosof och mitt liv tenderar till att vara så intressant att jag ser på med spänningen alla konturer och kontraster. Inte alltid blir man nöjd men förhoppningsvis kan man ta vissa saker med en nypa salt. Åter till Gud.. Gud kan va ,en en tröst och en vilande lugn finns hos denna. Vi ska uppskatta gud då lär vi gud uppskatta oss och han lär oss tillbaka att uppskatta Han ! Vad vill då gud av oss. Jag tror inte att han vill nått särskilt men han vill va med oss o va me när vi upptäcker det finna och trivsamma. Dels och dels så vill han vara till lättnad i , De svåraste stunderna. Men dom dem som avfärdar han och kanske då omedvetet trycker ner han omedvetet som sagt Dr vill han hjälpa med ett hundra procents säkerhet men dessa personerna gör det svårt för han det är här vi kommer in på begreppet med änglar det finns bra uttryck på änglar! Ett kan vara att när du ser livet som misslyckat och du inga medel har att förbättra ditt karma tex eller du försöker att se det man inte sett innan då lägger nån ängel in ett gott ord och gör delvis det allt bra för en det är delvis denna gudomliga funktion en ängel kan ha.. Detta är lite lustigt men fullt gångbart o realistiskt då jag haft liknande upplevelser i form av dem jag träffar och har träffat.. Livet känns sympatiskt med denna föreställning och det onda är inte längre ett lika så stort hot för en som innan. Att det finns medhjälpare till oss för att göra allt rätt när vi själv inte förmår hmm… Gud tycker inte om hat men han älskar kärlek han vill att vi ska vissa kärlek till varandra visa hövlighet och respekt inte ringakta och göra något bra av det vi har blit skänkt..
_

Det är en sida av religionen en annan kan vara att man väver in förtryck. Utpressning åter igen fördömande och förtryck ! Förnedring i detta fall då även ringaktning.. Psykisk stress gentemot ”pöbeln det vill säga dom som inte tror”.. Detta är orättvisst och ger sannerligen ingen rättvis bild av tron och religionen.

Vi ska alla va glada för det vi fått. Men inte alltid är det så särskilt roligt o lätt att leva.
Då ska vi ta oss en glass! Dricka lite Kaffé tro på oss själva o bara försöka leva.. Mys för mig är nog det yttersta jag/man/för mig som jag kan uppnå. Så mycket värdesätter jag dessa stunder. Men trots obehag missfärgninar och blind elakhet. Så ser jag en drös ljus – skymtar. Man får ta det coolt. Take it cool man.. Eller som är mitt motto take a -coke-. En kall coke från kylen.. Aah.
/jakob…
8O
  • Normalbegåvad
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 10 månader sedan #222673 av Normalbegåvad
Svar från Normalbegåvad i ämnet Bild synsätt på högre makt
Tur det finns krig, fred och nyordning annars skulle religion=vidskeplighet leda till jordens undergång i sjukdomsepidemi och miljökatastrof.