Verklighet och dröm

Mer
14 år 9 månader sedan #231305 av Geta
Svar från Geta i ämnet Verklighet och dröm
Det görs många snyftreportage i Sverige men ofta är
det inte så illa som journalisterna vinklar det till.
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #231307 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Verklighet och dröm
Ibland kan det säkert vara värre också. Det är ju hemskt, men vad ska man göra? Om man lider mycket av såna här grejer, är man bättre som människa då?
Mer
14 år 9 månader sedan #231310 av Potte-Boa Jösse
Jag har två sidor i mig som måste finnas. En sida som blir arg och upprörd. Och förvånas att inte flera reagerar! Sen den andra sidan som gjort att jag har ett fadderbarn i Uganda sen 6 år tillbaka.

Motsatsen till kärlek är inte hat utan likgiltighet! Och jag är inte likgiltig över dessa orättvisor! Förutom att reagera så agerar jag också. Alla har sitt sätt. Eller så är man likgiltig.
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #231311 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Verklighet och dröm
Jag tror att motsatsen till kärlek är rädsla.

Jag är inte likgiltig. Jag orkar bara inte må dåligt över saker som jag inte kan ändra på.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #231312 av Melun
Svar från Melun i ämnet Verklighet och dröm

Admin1 skrev: Menar du att om man är frälst av Jesus, så traktar man inte efter pengar och rikedom längre? Bra om det är så för strävan efter rikedom kan skapa mycket elände och sorg för många. Jesus själv var ju inte rik utan han ägde väl endast sina kläder.


Jag menar att även om jag traktar efter pengar och vill vinna på lotto. Så kommer Jesus för att ta mig till verkligheten igen.
Där mat, kläder, husrum, ren miljö och rent vatten är det reella värdet för alla och inte pengarna....
Mer
14 år 9 månader sedan #231313 av Micke
Svar från Micke i ämnet Verklighet och dröm
PBJ! Låter intressant. Hur fungerar det här med att ha ett fadderbarn? Rent praktiskt. Vilken organisation?