Gudsbevis?

  • warrior_
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #252295 av warrior_
Svar från warrior_ i ämnet Gudsbevis?
Om han nu finns kunde han inte bara uppenbara sig så folk slipper undra.. Räcker väl med att han lägger ut ett klipp på youtube eller nåt!?!?
Men nej inte ens det.. Jag tror på högre krafter när det finns bevis för dem.. Annars får man väl kanske reda på det när man går i graven.
Mer
14 år 5 månader sedan #252305 av Micke
Svar från Micke i ämnet Gudsbevis?
Mitt största argument mot är lite som Warrior är inne på att han borde ha visat sig. Faktiskt för länge sedan och inte låtit krig, svält och lidanden passera om han har makten att stoppa det.
Mer
14 år 5 månader sedan #252321 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Gudsbevis?
Jag tror att det bästa beviset för att Gud finns är att det inte går att bevisa. För när vi gör det eller om Gud skulle göra det så blir Gud inte Gud utan förmänskligad, människa.

En perfekt värld är en värld som inte är alldeles helt perfekt, därför är vår värld perfekt med alla sina bister och värd att älska trots allt hat som finns!

Power to the people!
Potten Hottis :)
  • /j
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #252331 av /j
Svar från /j i ämnet Gudsbevis?
//
[i:2pxaazzt]Gud älskar oss han Är vår herde han vallar oss så som lammen....Vi skördar vår skörd i kärlek

även i de mörka stunder är han där och är till tröst och stöttning....Jesus stod för kärlek och förlåtelse

att förlåta även din fiende och för den sakens skull göra dig mer insmord för kommande så att säga relation.

Gud har en lag och det är tro på mig och Du ska finna kärlek o bli frälst dvs hedrad med guds välsignelse...... Man ska följa de

10 guds bud dock te.x. inte göra någon avbildning av gud inte andra gudar jämte honom et.c. Gud är kärlekens Gud[/i:2pxaazzt] tror vi på

honom tror vi på kärlek... Han finns i våra hjärtan om vi släpper in honom... Det här med Krig allt går inte att förklara och livet är allt som

oftast allt annat än rättvist men det finns många olika personlighetstyper då och så även de som skapar krig och förstör... Deras viljor styrs

av "lätja" och det rår inte gud på nämligen så där står han maktlös... Allt tycker jag handlar om val och det ingår osså i livet man har val..

Antingen si eller så och för hur vore våra liv utan den fria viljan ???? Det hade varigt piss.....Då hade vi inte varigt självsändiga.. Ett mynt har

två sidor detta bör anamans för att förstå tolka de naturlagar vi lever under efter... Får enligt mig inte då förglömmas....

Gud -> Jävulen
God -> Ond........ etc


Enligt mig de läror vi följer tar efter samt under de levnads villkor vi lever under och tar efter...... Därför blir det svårt att objektivt

förklara gud och hans läror o de tillhör oxå inget är beständigt sant men en anda lever i oss den ska vi behålla vårda vara öm mot etc......


Kanske detta gav er lite inspiration till att tänka annorlunda? Vad vet jag... Men jag håller fast vid det jag skrev här förut alla har sin

personliga relation med Gud om man nu är kristen... Lite väl valda ord från mig......

Ett resonemang där man är tacksam för de levnads villkor vi lever efter samtidigt som man föraktar resonemangets skapare går inte fullt ut ihop

utan men Gud har räknat in detta han tillåter att vi söker för han finns också då i oss även i tvekans tid.. kram
Mer
14 år 5 månader sedan #252332 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Gudsbevis?






Ljuset omger oss... runt oss finns bara ljus... om man kan ta emot ljuset och låta sig uppfyllas av dess härlighet så finner man kontakta med Skaparen... Allt i universum hänger samman... och ljuset omger allt... det finns bara Skaparens närvaro runt oss... och Skaparen vill ge oss allt vi behöver... det enda vi behöver göra är att ta emot det... mat när vi är hungriga, sömn när vi är trötta, tröst när vi är ledsna... upplysning när vi är kunskapstörstande... och närhet till Skaparen själv när det är vår största längtan...

Se på naturen och dess vackra ordning... i den finns många av svaren på de gåtor vi ställs inför... naturen och vi är skapelsen... tänk vilken omsorg Skaparen har om oss...



  • IFO__
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #252348 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Gudsbevis?
Potte-Boa Jösse,
Med dina argument anser du att allt som någonsin påståtts och inte kunde bevisats är existerande. Ex. zombies måste ju då existera, hade vi kunnat bevisa det hade dom varit mänskliga, och det blir nog lite trångt i himmlen med dom 10000-tals gudar som påståtts existera och enligt ditt regelvärk trängs där. Allt som folk här upplever under sina psykoser måste ju då också vara verkligt.

Låt oss sluta använda oss av logiken och vetenskapen och annamma iden att allt övernaturligt existerar just därför att det inte går att bevisa! Tjoho!