Vad är syndfrihet

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #258605 av Melun
Vad är syndfrihet skapades av Melun
Detta bibelord säger mig att den som älskar Gud och älskar sin nästa som sig själv,
bryter inte mot lagen och syndar därför inte. De följer lagen, no matter what.
Om man bryter mot dessa, så bryter man mot hela lagen och syndar därför.

Matt 22:34 Fariseerna hörde att Jesus hade gjort sadduceerna svarslösa och samlades kring honom.
Matt 22:35 En av dem, en laglärd, ville sätta honom på prov och frågade:
Matt 22:36 "Mästare, vilket är det största budet i lagen?"
Matt 22:37 Han svarade: Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd.*
Matt 22:38 Detta är det största och främsta budet.
Matt 22:39 Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv.*
Matt 22:40 På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna."*
Mer
14 år 4 månader sedan #258610 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är syndfrihet
Är man inte ute på hal is om man tror att man är syndfri
bara man har rätt tro?
Som jag hörde en diakonissa säga: "Det är bara att kasta
allt på Jesus!" Han har burit alla synder åt oss.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #258612 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad är syndfrihet
Jag tror jesus säger sanningen. Därför kan jag säga det jag säger...
Mer
14 år 4 månader sedan #258615 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Vad är syndfrihet
Den som är fri från synd ska kasta första stenen säger Jesus.
Mer
14 år 4 månader sedan #258616 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vad är syndfrihet
Jag tror det viktigaste är att man har en öppen kontakt med Gud och kan prata igenom de felsteg man har gjort, lära av det, och försöka att bli en bättre människa... Gud har ju skapat oss med de begränsningar vi har... han älskar som vi är, med vår svaghet...
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #258623 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Vad är syndfrihet
Tragiskt. När ska ni inse att "gud" och "Jesus" bara finns i era huvuden? Den enda anledningen till att ni tror är för att ni behöver det för att överleva. Det är inte kärlek, det är självömkan och blind girighet efter ett evigt liv. Ni känner misströstan för att ni inte tillhör någon riktig grupp, ni har ingen riktig ledare så ni har annamat en saga och kallat den för sanning. "Gud" gör er inte starkare, tvärt om, ni för en "dialog" med er skälva, och för f*n, läs lite historia, Jesus var inte så trevlig som bibeln påstår. Han vänstrade mot sin fru, ljög, hycklade och tog inte hand om sina söner. Han började dyrkas 60år efter sin död av människor som aldrig träffat honom. Det värsta med att försöka tala förnuft med er är att ni redan fnyst åt detta och slutat läsa, varför anstränger man sig? Jag vet inte.