Vad är syndfrihet

Mer
14 år 4 månader sedan #258647 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad är syndfrihet
:lol: IFO, var någonstans står det att Jesus hade en fru och söner?

Den enda jag vet som är att räkna till "Den fru" är Maria från Magdala och hon var en sköka.

Det sägs i vissa texter och det står inte någonstans i Bibeln omtalat varken fru eller barn till Jesus eller att han skulle ha flera söner.

Det som står i helt andra texter är det, att vid korsfästelsen var Maria Magdalena gravid och hon hade sin ägo den kalk Jesus och lärjungarna drack av vid Sista måltiden.

Dock är det att jämföra kalk och sköte, dvs att Maria var gravid med Jesus och bar hans barn. Det finns alltså rykten nedskrivna att ordet "kalk" skulle vara hennes sköte som då kan räknas såsom en kalk.

Dock Tror ju jag du IFO är helt ute och cyklar och att detta du skriver är helt out of space!

Så verifiera gärna dina påståenden! :lol:

Såtillvida du inte räknar Markus Evangelium 3dje kapitel och från 20 versen till slutet av kapitlet som det som står om att han skulle ha andra släktingar än hans moder och bröder, men där tar han avstånd ifrån sin familj, för att han slår ut med handen över de församlade och säger, vem är då min syster moder och broder, jo den som gör Guds vilja dvs att alla som satt i lokalen var hans riktiga släkt som han själv valde.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #258650 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Vad är syndfrihet
Nissegossen,
Jesus familj. isohunt.com/torrent_details/2949 ... ab=summary

Kommentera inte dokumentären om du inte sett hela.

Var står det att Maria Magdalena var en sköka? Det är du som är ute och cyklar nissegossen.

PS! Jag är inte religiös.
Mer
14 år 4 månader sedan #258651 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad är syndfrihet
:lol: Melun, jag har ju varit utöver mitt förstånd, pga vad jag upplevt av det som är kallat sjukdom av alla mina medmänniskor.

Men trots allt har jag kvar min Guds tro och ordet älska är så svårt att säga att jag har endast en gång sagt jag älskar dig och det var till en kvinna och jag sade till henne att jag inte ville ha ihop det med henne för att jag ville inte ty jag var redan då för gammal för henne och sade det också, för att hon är värd en bra mycket yngre man.

Kan ju tala om att hon har fått ihop det med en och vi är fortfarande goda vänner.

Jag känner dock lite sorgset att jag nog älskar henne fortfarande, men undviker den biten, just för att jag älskar henne.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #258654 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad är syndfrihet
Jag laddar inte ned någonting på ett sådant sätt från webben, så tyvärr kommer jag nog aldrig att lyssna på det, men skicka gärna texten såsom att den går att läsa på webben.

Angående sköka, så anser jag att det är så¨att den kvinna som tvättade Jesu fötter och smorde in dem med dyrbar alabaster olja, och sedan torkade hans fötter med sitt hår var den som också den som var en sköka och jag har hela tiden trott att det är den Maria jag talar om...

Orkar inte ikväll leta upp texten till dig, men jag tror ju inte att du någon gång kan rubba mig ur min tro!

Du får bli salig på din icketro, men jag har min tro och det råder än så länge religionsfrihet i det här landet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #258687 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Vad är syndfrihet
Vad är syndfrihet? Att inte bryta mot den gyllene regeln, det dubbla kärleksbudskapet. En regel som vissa stora politiska ledare bryter mot hej vilt och som påstår sig har Gud på sin sida. Det går inte ihop sig! De värsta syndarna är dem uppe i samhällstopparna! Deras samvete om dem har något kan inte vara rent.

Jag har syndat och ibland varit dum mot en vän. Men jag har inga problem med att be om ursäkt eller förlåtelse. Jag är ingen Gud! Jag gör fel som kan sägas vara en synd. Fast jag vet att det enda sättet att gå vidare är att prata med den som det blivit fel med. Men jag har inte startat ett krig och mördat och torterat tusental människor. För vad då? På vilket sätt har livet blivit bättre nu? Vilka är de värsta syndarna?

Alla människor syndar i sitt liv! Det gäller bara att hålla den på rätt nivå. Och att kunna vara stor nog att medge när man gjort fel.

Här är Carl Gustav Lindstedt mfl i Tagelskjortan som sjunger: "att man vill synda då och då det kan väl var och en förstå"

[youtube]
[/youtube]
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #258699 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad är syndfrihet
Folk är syndfulla för att de inte följer de två buden.
Men svårare än så är det inte att vara syndfri.