Jag ska försöka förklara vad jag menar, med en liknelse.

  • melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #261729 av melun
Jag ska försöka förklara vad jag menar, med en liknelse.

Vi är på en krog och där serveras alla sorters gosaker, alkohol, mat, godis ja allt möjligt kul. Och alla festar på utan att tänka så mycket på vem som ska betala. Men ägaren har tänkt få betalt vid stängningsdags. Tar man för sig, så ska man betala också.
Så börjar det närma sig stängningsdags och alla upptäcker att det är för dyrt att betala för sig.
Men ägaren har bestämt att ge en utväg åt alla.
Om de blir en sann vän till ägaren, så slipper de betala och får också komma på efterfesten där det riktigt roliga är.
De som inte vill bli vän med ägaren måste alltså betala. Vilket de inte kan. Och då gör ägaren med dem som de själva har gjort med andra och det leder alltid till döden. Ägaren går inte att lura.

Ägaren är Gud. Krogen är världen. Efterfesten är Guds rike och stängningsdags har krupit allt närmare. Så det är en fråga om livet.
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #261731 av IFO__
Nej du Melun, den krogen har jag aldrig gått på. Konflikten/kampen som pågår i ditt huvud är en sak mellan dig och din psykolog. Du är rädd för döden och försöker få med så många som möjligt på dina ideer, och dom som inte är med på dina noter blir dina/"guds" fiender. Du kommer aldrig kunna frälsa någon med dina hot om efterlivet så ge upp. Du skrämmer bara dig själv.
Mer
14 år 4 månader sedan #261735 av Tikki
Hej melun
Hoppas Du får en fin jul. :hjärta :tomte
Mer
14 år 4 månader sedan #261736 av Admin1
Du har fel IFO. Det jag skriver om är inget nytt. Många kristna skulle tycka att det jag skriver är sant. Du är en hatisk person, som vill misskreditera Gud som du inte tror på. Men varför blir du så fruktansvärt antipatiskt hatfull över nånting du inte bryr dig om.

Det är du IFO som leder folk vilse till fördärv med ditt hat över att jag skriver om den Gud jag känner.
Du skär tänder över att läsa mina ord precis som judarna som vill döda stefanus i apostlagärningarna.
Mer
14 år 4 månader sedan #261740 av Geta
Hej Melun!
Vad roligt att du är tillbaka.... :tummenupp
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #261743 av IFO__
Melun,
Hatfull? Nepp. När jag läser dina ord ser jag stora tecken på psykotisk mani, jag gnisslar inte tänder och jag vill inte döda någon, jämför mig inte med tomtarna i din sagobok, tack.
Jag hoppas du blir av med dina plågor någon dag...
Ett förslag, slutar du att försöka "frälsa/hota" folk slutar jag kritisera.