är vi rädda för varandra?

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 9 månader sedan #310634 av Jocke
Varför är vi rädda för döden? Umgås vi för lite med de döda? Varför kan inte andarna avdramatisera detta med döden, många tror ju det är definitivt, och att man inte har orkat med att leva under sin tid på denna jord. Sorgen brukar vara tung här i norden, men på andra ställen kan man t.o.m dansa i samband med likvakan.

Men så här är det i livet, vi har fått förmånen att andas fritt på denna jord en liten stund i alla fall. Då kan vi ju försöka tillvarata dessa sällsynta tillfällen, då man faktiskt kan leva upp.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 9 månader sedan #310644 av saara
Svar från saara i ämnet är vi rädda för varandra?
Jag tror att vi är rädda för döden av olika orsaker. Vi är rädda för vad som händer efter döden. Vart vi hamnar. Fast alla är inte rädda för att dö. Så är vi rädda för de sörjande anhöriga. Sorgen kan kännas skrämmande och hotfull.
det skulle säkert vara lättare att leva i en annan kultur än vår, med tanke på död och sorg.
jag anser att vi inte skall umgås med de döda, men vi skall umgås med tanken på döden och livets kortvarighet. kram på dej. :hjärta
Mer
13 år 9 månader sedan #310648 av Isa-Alise
Efter att min pappa dog i cancer år 2000 hände det att jag drömde om honom... drömmarna var så levande så att det kändes som en hälsning från honom...
Mer
13 år 9 månader sedan #310676 av saara
Svar från saara i ämnet är vi rädda för varandra?
De var säkert en hälsning från honom om det kändes fint och bra. var det under tiden strax efter att han hade dött? :)
Mer
13 år 9 månader sedan #310689 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet är vi rädda för varandra?
:hjärta Fint Isa-Alise!! :hjärta


Krille drömmer mycket om sin pappa nu. Hans pappa dog i början av året. Han hade haft cancer länge, men dog tillslut av lunginflammation. Men cancern var väl grundorsaken att kroppen inte längre palla med. :(
Han (svärfar) hann tyvärr inte träffa bebban... :(
Skiljde bara tre veckor mellan död och ett nytt liv. :rolleyes:



Ja, livet är märkligt...



[youtube]
[/youtube]
Mer
13 år 9 månader sedan #310693 av Isa-Alise

Saara skrev: De var säkert en hälsning från honom om det kändes fint och bra. var det under tiden strax efter att han hade dött? :)


Jo, det var det...