Böner som betyder mycket för mej.

Mer
13 år 9 månader sedan #312474 av Nissegossen
Men ni behöver ju inte ta hänsyn till mitt föregående inlägg, för det var ju bara en bön till er!!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #312479 av saara
Schizofrena behöver andlig mat också. Måste fråga Admin1 vad han tycker.
Mer
13 år 9 månader sedan #312480 av saara
Nisse, ni har ju trådar där ni rekommenderar musik, filmer också och bildtråden.
Mer
13 år 9 månader sedan #312486 av saara
Visst kan man lägga alla böner i en tråd, men jag kan inte flytta dem. kanske nån kan göra det. :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #312487 av Nissegossen
saara och ni andra, jag vill här skriva en text, den kommer att vara ganska lång och svår för dig saara att koncentrera dig på den, men den kommer att kryddas och bli tankeväckande för alla som läser den.

Den råkar dessutom vara helt sann berättad med egna ord om vad en bön kan göra för en hel familj och alla som lyssnat på andemeningen i detta. Ni är de första som någonsin läst orden!

Det var en vän jag hade träffat honom på ett kristet kafé på avenyn i Göteborg. kafeét finns inte kvar men där gick jag frekvent på den tiden och man behövde inte beställa och köpa något om man inte hade pengar.

Jag satt där när en vän dök upp, han hade precis lämnat intensiven på sahlgrenska där han låg på IVA med elektroder på kroppen efter en akut misstänkt hjärtinfarkt. när han vaknade uip där efter att ha sovit, så tog han helt sonika bort elektroderna och gick upp och tog på sig sina kläder, för att gå därifrån.

han sökte upp sköterskan som övervakat monitorerna med alla värden på patienterna, hon hade naturligtvis märkt att det bara blev ett sträck på skärmen och inget annat heller fungerade och trodde att han låg där död!

Så, när hon får se honom får hon en rejäl chock, för tydligen hade de inte tänkt att göra något om han dog.

I alla fall tackade han för sig och åkte dit där han träffade mig.
Han berättade sín historia och visade för mig var de hade satt på honom elektroderna.

Han ville ha tag på mig den dagen och ville ha med mig På ett AA den dagen.

Han var en gammal kåkfarare och var då i den ålder jag är nu när vi umgicks, han hade mött Gud i fängelset och som sagt ville han ha med mig på mötet, jag frågade honom om varför?

Han sade då till mig, jo, du är stor i anden idag därför ville jag ha med dig!

Nåväl jag visste ju hur det var med honom och följde med på AA mötet. Vad som sades där varken vill eller får jag tala om, så därvid stannar min berättelse här eftersom det som hände var att efter mötet började kompisen och jag prata med en som var verkligt intressant på mötet

Det är här det lilla ordet bön kommer in.

Han berättade att han var alkoholist samt att han druckit bort mycket pengar, men efter långt och länge när han höll på att förlora äktenskapet, han hade fru och barn och ett jättefint jobb med utomordentlig lön.

Han har jag för mig förlorade jobbet och han höll på att förlora sin familj och blev ställd inför ultimatum, sluta dricka annars får DU gå!

Han skärpte sig höll sig nykter och efter ett tag, när han såg att familjen behövde komma bort från stan och hela familjen behövde resa någonstans, för det hade han och hans fru kommit överens om.

Men, det stora kruxet var ju att han behövde pengar, närmare exakt 20.000kr för resa och uppehälle för hela familjen i Stockholm ett tag!

var skulle han få pengar ifrån? Han brydde sitt huvud och visste absolut inte vad han skulle göra, så i sin förtvivlan och för att rädda äktenskapet bad han till Gud om att du ser ju hur det ligger till och du vet ju att jag behöver pengarna!!!

Då får han höra en viskande stämma i sitt inre och det stämman sade var, titta bakom bokhyllan!

Han gick och hämtade sin fru och han sade åt henne att hjälpa honom att ta ut bokhyllan från väggen.

Det han får se var ett gammalt dammigt kuvert som han måste ha stoppat där bakom för minst 10 år tidigare och i det låg exakt 20.000kr

Gud vi kan nu alla tacka dig och den man som räddade sig och sin familj! Tack för att du hör bön!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #312491 av saara
Det var ett fint bönesvar. :)