Svårt att få kontakt med Gud o Jesus.

Mer
13 år 9 månader sedan #318850 av saara
Som ni vet så är jag troende, men jag har ändå svårt att få kontakt med Gud. Jag har svårt för att be och läsa bibeln. Känner mej besviken över det. Är besviken både på mej själv och på Gud. Det kan bero på flera saker att det har blivit såhär, för det har inte alltid varit såhär.
en orsak är att jag är trött och tankarna flyger hit och dit. Sen har jag svårt att förstå hur den Helige Anden fungerar då man läser bibeln. Hur får jag kontakt med den Helige Ande? Skall det alltid kännas att Han är nära då man läser bibeln eller kan Han vara nära fastän det känns som om Han var långt borta.
Det finns ju andra troende här så jag tänker att kanske nån kan hjälpa mej. Hur har ni det med bibelläsning och bön?
jag orkar inte läsa långa svar så det räcker med ganska korta. frågar mera om jag vill sedan, om någon nu vill svara överhuvudtaget. :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #318851 av herA
de viktiga är att Du hittar Dej själv. För vet Du inte vem Du själv är kan Du

inte veta vem Gud är Du förlorar dessutom förmånen att veta var han är.

Så mitt tips är att Du skrapar lite på ytan o hittar Dej själv. Sen jävlar i de.

Ska du se.
Mer
13 år 9 månader sedan #318854 av saara
Jag vet nog vem jag själv är. Jag vet också en hel del om Gud. Men jag längtar efter en mycket nära kontakt med Gud.
har du hittat dej själv jakob_?
Mer
13 år 9 månader sedan #318855 av herA
Jag tror om Du vill möta Gud måste Du nog ha stimuli.

Gå i kyrkan var lojal kanske sammla i bössa pengar hjälp andra.

Var god helt enkelt .......
Mer
13 år 9 månader sedan #318857 av saara
Ja, man behöver stimuli. men man kan få det också genom att diskutera med andra troende. man kan få tips hur man skall få kontakt med Gud. För man kan möta Gud i sin ensamhet då man ber och läser bibeln. Man kan se Honom också i naturen, det gör jag nog.
Mer
13 år 9 månader sedan #318858 av herA
jag ser lite grann Gud som en hjälpare. Ingen man ska krusa

för (för mycket då) sköter man sitt liv så kommer gud till en. Hängivelse kan va bra

men ändå en varnings triangel vill jag utlysa.