Kyrkan

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #325783 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Kyrkan
:be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be :be

ber för dig Peter..
Mer
13 år 8 månader sedan #325786 av Alma
Svar från Alma i ämnet Kyrkan
Jag är kanske inte rätt person att ge råd om tro, men när jag läser vad du skriver zoidar tänker jag två saker.

Nr 1 är att du är alldeles för hård emot dig själv. Är inte Gud kärleksfull och förlåtande? Tänk på liknelsen om den förlorade sonen tex.

Nr 2 är att du, om du förlåter mig det uttrycket, är lite självgod om du tror att du hela tiden kan vara uppfylld av den helige Ande.

Min mor var djupt troende hela livet, men led ändå av depressioner och världsliga besvär.
I buddismen finns en mening: "före upplysningen hugger du ved och bär vatten - efter upplysningen hugger du ved och bär vatten" och det tycker jag är en klok tanke.

Med det sagt hoppas jag du får ro i sinnet :hjärta
Mer
13 år 8 månader sedan #325787 av skord
Svar från skord i ämnet Kyrkan
hej zoidar.


du kanske skulle börja ta hand om en blomma, en växt el ett djur.



så du inte är inåtfokuserad hela tiden.




lycka till.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #325791 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Kyrkan
jag har en jättefin streptocartus, tror ja den heter, den är inte så stor men har 21 blomklockor nu <3

blommor är rogivande levande varelser, jag pratar och berömmer min blomma ibland ;)