En gospelandakt

Mer
13 år 7 månader sedan #332766 av saara
Svar från saara i ämnet En gospelandakt
Javisst har jag utbyte. Jag försöker bilda mej en uppfattning om dej som person. Den blir ju helt annorlunda då jag får hörlurar. Jag var inne i en market där de sålde hörlurar också, men hann inte köpa dem i tisdags. Jag vill ha tid på mej då jag väljer hörlurar.
Mer
13 år 7 månader sedan #332786 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En gospelandakt
I slutet på 70-talet var jag mycket kyrksam och umgicks mycket med kristna, har bott i kloster bla.

Det var en präst som efter en Gudstjänst pratade med mig och frågade om jag hade biskopens venia.
www.kyrkforum.se/svenska-kyrkan/ ... venia.html

Alltså, han ville ha mig som lekman att tala om Evangeliet för resten av församlingen
Då var det biskopen som måste ge tillståndet (För att få venia) numera räcker det med att kyrkoherden i församlingen godkänner en för det...

Jag hade ju inte det och jag förklarade skrattandes att jag inte hade några intentioner om att stå i predikstolen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 7 månader sedan #332800 av saara
Svar från saara i ämnet En gospelandakt
Var du född på nytt då Nisse. :rolleyes:
Mer
13 år 7 månader sedan #332841 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En gospelandakt
Fin andakt, Melun! Har du postat den i Kyrkforum också och fått någon respons där?
Mer
13 år 7 månader sedan #332844 av Melun
Svar från Melun i ämnet En gospelandakt
Nej, det blev aldrig att jag postade den på kyrkforum. De är inte så toleranta där.
Mer
13 år 7 månader sedan #333085 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En gospelandakt
Händer det att de på Kyrkforum postar sina Youtube-andakter där?