Helad från schizofreni

Mer
13 år 7 månader sedan #332866 av Melun
Undrar om detta är sant??

www.cai.org/sv/vittnesboerd/hela ... chizofreni
Mer
13 år 7 månader sedan #332925 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet Helad från schizofreni
Hon kanske tillhör de 30% som
tillfrisknar... Så markabelt tycker
jag inte det var... eller blev hon
helad... det är bra vilket som...
lite upp till var och en vad man
tror på... Men tur för henne!

*kram*

/bonnie...
Mer
13 år 7 månader sedan #332931 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet Helad från schizofreni
jag tror nog att hon fick kämpa för att bli frisk
Mer
13 år 7 månader sedan #333090 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Helad från schizofreni
Visst kan man tillfriskna från schizofreni och 10 % gör det faktiskt. Sedan är det 20 % till som nästan är helt friska fast de måste fortsätta med antipsykotika och de kallas för återhämtade.
Mer
13 år 7 månader sedan #333091 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Helad från schizofreni
I länken står det:

"På morgonen tog mina föräldrar mig till ett psykiatriskt sjukhus där jag blev inlåst. Jag var rädd för alla i min familj och än mer rädd på sjukhuset, där de gav mig diagnosen schizofreni.

De gav mig mycket starka lugnande medel och band fast mig vid en säng. Drogerna hade flera dåliga biverkningar såsom spasmer, anfall, skakningar och att jag inte kunde känna min kropp. Jag tog dessa mediciner i ungefär tio dagar och efter att jag tagit dem varade biverkningarna ungefär 30 minuter."

Detta är inte schizofreni, som det diagnosticeras i Sverige, utan en kortvarig psykos. I Sverige måste man ha sjukdomen i minst 6 månader för att få diagnosen.
Mer
13 år 7 månader sedan #333751 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Helad från schizofreni
Isa-Alise,

Vilken Sophögsläkare skrev Schizofreni istället för Kortvarig Psykos x.x ibland förvånas jag hur sjukhuset gör såna här misstag därför jag tänker aldrig åka in på psyke eller något sådant för det blir bara massa skit av alltihopa :rolleyes: