Var sitter den heliga anden?

Mer
13 år 7 månader sedan #336046 av saara
Svar från saara i ämnet Var sitter den heliga anden?
Alma och maktlös detta är ingen sextråd så ni kan flytta era inlägg till en sådan tråd om det är sånt ni vill tala om. Jag känner mig ordentigt arg på ert snuskprat. Ni borde skämmas. Det har ni säkert aldrig fått lära er varken hemma eller nån annanstans. Önskar att Admin1 tog bort era inlägg här så kan han ta bort detta mitt inlägg också.
Brownstone om du menar vad som har hänt med viska så är det så att här på Andliga frågor får vi diskutera andliga frågor hur mycket som helst har jag förstått,men vi skall hålla oss till denna del av Viska med våra diskussioner. Många med psykiska besvär brottas med andliga frågor och kan vara rädda att ta kontakt med en församling eller en präst, fast de kan ha ett stort behov av att få diskutera med någon. Jag hör själv till den gruppen. Så jag är mycket glad över att denna avdelning på viska finns.
Mer
13 år 7 månader sedan #336047 av Geta
Svar från Geta i ämnet Var sitter den heliga anden?
Bara man inte tvingar folk här på Viska att bli troende. Jag upplever
tonen här på andliga frågor en aning mästrande och påtvingande.
Jag vet personer med handikapp som har slagit bakut när man har
börjat tala om helande med dem.
Mer
13 år 7 månader sedan #336049 av saara
Svar från saara i ämnet Var sitter den heliga anden?
En mänska som inte är född på nytt är andligen död. Vid pånyttfödelsen får mänskans ande liv av Gud Ande.

Brownstone, Gud finns överallt. Bibeln säger att : Det är i Honom Gud, som vi lever och rör oss och är till. Man kan inte gömma sig för Gud om man skulle vilja det.
Mer
13 år 7 månader sedan #336050 av Geta
Svar från Geta i ämnet Var sitter den heliga anden?
Har ni gått bibelskolor eftersom ni med sådan envishet predikar
här på Viska?
Mer
13 år 7 månader sedan #336052 av Alma
Svar från Alma i ämnet Var sitter den heliga anden?
Det var inte min mening att göra dig upprörd Saara. Men jag tycker det var oskyldigt skämtande. För mig är sex inte något snusk. Höga visan är full av lust och passion, så nog finns det plats för det i kristendomen tycker jag.

Men jag ska respektera det andliga forumet och inte skriva nåt liknade här i fortsättningen.
Mer
13 år 7 månader sedan #336054 av Alma
Svar från Alma i ämnet Var sitter den heliga anden?
Jag kan tillägga att min mor var djupt troende, och är nog den människa med högst moral jag har träffat. Hon kunde skämta till det om sex ibland, men hon skulle aldrig ha gjort nån annan människa illa med flit. Hon skulle dessutom aldrig ha svurit, vilket jag har märkt att kristna gör här på Viska. Jag har inga synpunkter på det, jag vill bara påpeka att moral är högst personligt ibland. Så nej, jag skäms inte.