Ambres

Mer
13 år 7 månader sedan #335933 av bara_på_låtsas
Ambres skapades av bara_på_låtsas
En 3000 år gammal ande som lånar en simpel snickares kropp (Sture).

En man som aldrig gått klart motsvarigheten till dagens grundskola, som genom Ambres har tillgång till livets alla gåtor kring meningen med livet, fortsättningen efter döden och hur vi bör hantera vår tid här på jorden som trots allt är väldigt kort.

Han har hjälpt mig otroligt mycket, och jag är väldigt kritisk mot såna här saker och mot religioner. Det som är bra med Ambres är att även om man inte väljer att tro på den övernaturliga delen i samarbetet mellan Ambres och Sture så är det han/dom säger något otroligt positivt!

Man behöver inte svälja hela grejen som total sanning, det är inte det som är poängen. Det som är viktigt är vad denna man säger till oss, och varför han säger det. Ambres kan få en själ i totalt kaos till fullkomlig sinnesfrid för all framtid, det är jag och många andra ett levande bevis på.


En gång ville Sture få ett slut på det hela och gick till en psykiatriker, och denne psykiatriker frågade Sture om det var HAN som var den där "Ambres" som många av hans patienter gått till?
Och han berättade att många av hans patienter mirakulöst tillfrisknat efter att ha hört vad Ambres haft att säga, och att det var något otroligt positivt.

Därefter bestämde sig Sture för att gå med på att Ambres var något positivt som hjälpte människor att förstå livet och framförallt livet efter döden. Han valde att leva med sitt tillstånd som något positivt.

Jag hoppas att så många av er som möjligt ser och hör vad Sture/Ambres har att säga, speciellt ni som är självmordsbenägna som jag själv har varit av och till i 10 års tid. Ni behöver inte tro på det övernaturliga, ni behöver bara höra vad han har att säga och ta det till er.

Ambres DVD finns att köpa på internet, och för er som inte bryr er om lagen finns den att ladda ner på thepiratebay.org. Enstaka klipp finns också på youtube men dom är så tagna ur sitt sammanhang att jag inte rekommenderar dom. Det bästa är att se den svenska dokumentären om honom, och sen ta det därifrån. Själv har jag sett den dokumentären säkert 5gr och den blir lättae att ta till sig för varje gång.

Sture/Ambres är ingen sektledare som vill ta era pengar eller lura er till något för egen vinnings skull..har är bara en simpel människa som fått en gåva, och varifrån han fått den vet inte ens han själv.

Lycka till.
  • Brownstone
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #335981 av Brownstone
Svar från Brownstone i ämnet Ambres
Hale bop nästa.
Mer
13 år 7 månader sedan #336119 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ambres
Potte-Boa Jösse här har träffat Ambres en gång och blev imponerad.