Fotavtryck

Mer
13 år 7 månader sedan #337599 av mopa
Fotavtryck skapades av mopa
Jag hörde nåt fint för längesen.....

Gud sa till mannen att jag följer dig genom livet.
Så när mannen tittar tillbaks ser han två par fotavtryck, men en bit var det bara ett par fotavtryck.
Mannen frågade då gud...skulle du inte finnas vid min sida, varför lämnade du mig när jag hade det svårt?
Gud svarade....Under den tiden bar jag dig....

Jag vet inte vem som skrivit detta, men jag tycker det är fint
Mer
13 år 7 månader sedan #337608 av saara
Svar från saara i ämnet Fotavtryck
Har hört berättelsen. Den finns nedskriven på nånslags traktat har jag sett och på kort också vill jag minnas. Man skulle ju bara önska få känna Guds närhet starkt då man har det svårt. Men Gud ser annorlunda på livet än vi och Han har sina skäl till varför Han är fördold eller gömmer sig för oss ibland.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #337611 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Fotavtryck
ja verkligen fint, jag har haft en tavla med den skriften på en gång.

denna text lär oss att även om det ser fel ut så är det då hjälper oss, när vi har det som svårast, då bär han oss igenom det <3 kärlek till dig Gud!
Mer
13 år 7 månader sedan #337652 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Fotavtryck
Jag har läst en bok av en kvinna som säger sig vara den som skrivit denna dikt. Kommer ej ihåg vad varken boken eller kvinnan heter. Lånade ut den för typ 5 år sedan till någon som tyckte om den så mycket att hon glömde lämna tillbaka den.. Men det gör inget...
Mer
13 år 6 månader sedan #339078 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Fotavtryck
Det fanns en video på Youtube med den här berättelsen som togs bort. Det var en jättebra låt i den. Jag har sökt efter den sen dess. I videon visas bland annat hur Jesus döps i floden och hur solen snabbt stiger upp över honom. Följarna bugar sedan genast.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 6 månader sedan #339081 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Fotavtryck
hittar du den igen, skicka ett PM till mig, snälla.