Längtar till himlen.

Mer
13 år 6 månader sedan #342010 av saara
Jag längtar till himlen, vet att det finns en himmel. Ett bättre liv då mitt jordiska liv är slut. :hjärta
Mer
13 år 6 månader sedan #342012 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Längtar till himlen.
Jag hoppas vi får ha kvar Dig länge på jorden. :hjärta

Själv besökte jag helvetet en gång men det var proppfullt, så jag kom tillbaka. Där satt dem och uggla, Nixon, Reagan, Musse-Lini och lille Adolf. Såg att där var en plats reserverad för Husmark-Persson.
Mer
13 år 6 månader sedan #342020 av Melun
Svar från Melun i ämnet Längtar till himlen.
Det är egentligen underligt att alla tror att man kommer till himlen.
Men vad jag får ut av Uppenbarelseboken, så borde himlen komma till jorden
och att jorden och himlen förnyas och blir underbar att bo på.

Så det är ett missförstånd att tro att man ska komma till himlen.
Mer
13 år 6 månader sedan #342023 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Längtar till himlen.
Nya Jerusalem kommer till Jorden och är endast till för ett fåtal rättfärdiga personer (144000). De flesta på Jorden har dött vid det här läget efter guds alla plågor och Jesus slakt. Nya Jerusalem är staden som kommer ner från gud.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 6 månader sedan #342025 av Melun
Svar från Melun i ämnet Längtar till himlen.
Nej, de 144 000 är Jesus livvakter. Alla som har sitt namn skrivet i livets bok kommer in dit.

Tänk på att det nya Jerusalem är 260x260 mil stort.
Mer
13 år 6 månader sedan #342026 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Längtar till himlen.
tekopp

Det gäller hela Israel och inte resten av världen, det kommer att finnas en värld efteråt, men det du refererar till är de sju åskorna och vad det nu innebär om inte Atombomber över Israel och det står omtalat att i Jerusalem där det nu finns ett berg kommer där att vara en djup dal.

Vad är prefabricerade hus som sänks ned från helikoptrar?

Läs din Bibel ett antal ggr som jag gjort och då uppenbarelse boken och omsätt texten till vad som är möjligt idag. Tror dessutom att han försöker beskriva en helikopter i texten, vilket han aldrig har sett dessutom är han förbjuden att uttala betydelsen av de sju åskorna. Jag har vid ett annat tillfälle läst sju vapen skall tala.

Jag kan inte referera till texten då jag inte kommer ihåg var det står i dagens läge...

Det kommer att bli så svårt att det aldrig varit så svårt tidigare och det kommer det inte att vara sedan heller! Men två tredjedelar följer Gud och en tredjedel av människorna kommer att bli förintade och allt det sker med hast...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum