Dubbelmoralen

Mer
13 år 6 månader sedan #343119 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dubbelmoralen
Till Rom gick min första utlandsresa.
Mer
13 år 6 månader sedan #343120 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Dubbelmoralen
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343149 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Dubbelmoralen
Bra sagt melun!
Mer
13 år 6 månader sedan #343150 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Dubbelmoralen

matterik skrev: Kryllar av Roma i Rom. Jag har själv varit där. De går på två ben. De följer en kod som de kallar moral.


Då blir det en dubbelmoral om de går på fyra ben :rolleyes:
  • Get Real
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343207 av Get Real
Svar från Get Real i ämnet Dubbelmoralen

Melun skrev: Ändå är det kristendomen som har banat väg för västvärldens framgångar och trygghet.


Det är snarare massmord, tortyr, slaveri och plundring som har "banat väg för västvärldens framgångar och trygghet". Synd att du tror att Gud ligger bakom.
Mer
13 år 6 månader sedan #343216 av Melun
Svar från Melun i ämnet Dubbelmoralen
Get Real,

Det där är bara ett bittert känslouttryck över ditt hat mot Gud, det har inget med fakta att göra. Jag vill bara påpeka att katolicismen är en gammal hednisk tro på kvinnan och barnet, som fick kristna namn för att en regent ville att kristendomen skulle bli en tvingande tro för alla. Något som inte ligger i kristendomens natur eftersom det är menat att med fri vilja få chansen att följa Jesus. Så katolicismens framfart mot människor har varit hednisk fast det är kristendomen som fått skulden för det. Skulle säga själv att kristendom inte är en religion, utan en relation.