Tala i tungor

Mer
13 år 6 månader sedan #344975 av Melun
Svar från Melun i ämnet Tala i tungor
På det stora hela var det riktigt, även om jag opponerade på hur han uttryckte det.
Man kan säga att han färgade förklaringen med sina egna personliga insikter.
Det är vanligt vid återberättanden....
Mer
13 år 6 månader sedan #344977 av Melun
Svar från Melun i ämnet Tala i tungor

Geta skrev: Är det inte så att man inte är någon riktig pingstvän om man inte
kan tala i tungor?


Nej, det är inte så vad jag vet......
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #344978 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Tala i tungor
MsTibbs,

man får tala i tungor fritt när man är för sig själv med Herren, men det står i bibeln att man ska inte tala i tungor i församlingen utan någon som översätter. men som sagt det är lätt å bli lycklig i Herren å sjunga tungotal^^
Mer
13 år 6 månader sedan #344991 av Saari
Svar från Saari i ämnet Tala i tungor
Har funderat en del på det här med att tala i tungor, och min tanke är att det lätt kan bli någon sorts "masspsykos" när flera troende enas och stämningen blir laddad.
Mer
13 år 6 månader sedan #344997 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Tala i tungor
Ja, masspsykos är min första tanke angående extatiska rörelser också. Men så är jag inte en så känslostyrd person heller, i religiös betydelse. Jag förnekar inte att tungotal kan existera, trots att jag är uppväxt i Svenska Kyrkan och Missionsförbundet där tungotal inte brukar användas.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #345006 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Tala i tungor
för att tala i tungor måste man ha den Helige Ande, och även om man har den så är det inte alla som får nådegåvan tungotal. nådegåvorna är olika för olika människor.

för att få Den Helige Ande så måste ni frälsas och döpas, vuxendop i t ex pingst eller baptisterna, och få handpåläggning och förbön. det finns dem som fått Anden även utan att vara döpt.

lycka till <3