Bör jag tacka Gud?

Mer
13 år 5 månader sedan #347545 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Bör jag tacka Gud?
Kan inte hitta det tyvärr. Det var länge sedan jag såg det. Kanske 3 år sen.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 5 månader sedan #347740 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Bör jag tacka Gud?
Nej du bör inte tacka gud...

Lägg tid på att fortsätta må bra istället.
Mer
13 år 5 månader sedan #347761 av saara
Svar från saara i ämnet Bör jag tacka Gud?
Fantasio, det låter nästan för bra för att vara sant att du har varit helt ångestfri i månader. Har du haft nån ändring i medicineringen eller har du bara bett Gud om hjälp?

Eftersom du har bett Gud om hjälp så ser jag det som helt klart att Han har hjälpt dig. Har du ofta bett om hjälp?

Förstår att maktlös svarar som han gör om han inte tror på Gud. Vem skulle vilja tacka nån som man tror att inte finns.

Tacka Herren ty Han är god.
Har hört att det lönar sig att tacka Gud, att Han ger bara mera goda gåvor om vi tackar Honom.
Ändå så vill jag också spjärna emot, kanske att jag tvivlar på att det lönar sig att tacka. Fast jag vet att det lönar sig. Kanske jag är slö och lat , då jag tackar Gud alltför litet. Det kan finnas många orsaker.
Mer
13 år 5 månader sedan #347879 av Korall
Svar från Korall i ämnet Bör jag tacka Gud?
saara:
Om man är troende eller ej tycker jag spelar liten roll, för inte heller en troende bör väl ge gud äran för allt gott som händer? Det går ju att tro på gud & människan samtidigt.
Mer
13 år 5 månader sedan #347894 av saara
Svar från saara i ämnet Bör jag tacka Gud?
Hördu Korall, Fantasio hade bett Gud om hjälp och han blev hjälpt. Då är det helt på sin plats att han tackar Gud sin Skapare för hjälpen.
Visst kan man tro på det goda i mänskan samtidigt som man tror på Gud.
Står det månne i bibeln att Gud inte vill dela sin ära med någon eller kommer jag fel ihåg?
Mer
13 år 5 månader sedan #347963 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Bör jag tacka Gud?
Korall,

Egentligen kan man ge Gud äran för allt gott som händer. För det goda du gör, det gör du för att Gud har delat med sig av sitt goda till dig. Det goda som finns i människan är en gåva från Gud. Hade Gud lämnat dig hade det inte funnits något gott i dig längre. Gud är det goda, och det har vi god anledning att tacka honom för.

Anchored in Christ ✟