Kan Jesus tröttna på mig?

Mer
13 år 3 månader sedan #373813 av Zoidar
Jag ber nästan alltid om hjälp när jag ber. Har blivit så för jag har problem jag verkligen vill bli av med.

Känns ibland som man är egoistisk, och glömmer bort att hylla Jesus för vad han gjort...

Någon som känner igen sig?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 3 månader sedan #373814 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Kan Jesus tröttna på mig?
Det förvånar mig att ni inte tröttnar på honom.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 3 månader sedan #373821 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kan Jesus tröttna på mig?
Har inte Jesus tröttnat på 2000 år så gör han det nog inte nu heller. :)
Mer
13 år 3 månader sedan #373835 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kan Jesus tröttna på mig?
Jag vet förstås att du har rätt. Men ibland när man mår dåligt, då börjar man undra.

Anchored in Christ ✟

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 månader sedan #373838 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Kan Jesus tröttna på mig?
"Jag ber nästan alltid om hjälp när jag ber. Har blivit så för jag har problem jag verkligen vill bli av med.

Känns ibland som man är egoistisk, och glömmer bort att hylla Jesus för vad han gjort...

Någon som känner igen sig?"

zoidar skrev:

MsTibbs skrev: Har inte Jesus tröttnat på 2000 år så gör han det nog inte nu heller. :)


Jag vet förstås att du har rätt. Men ibland när man mår dåligt, då börjar man undra.


Jesus kom med nåden och iom nåden så får du komma till honom i bön och kärlek. känns det motigt så ere mörkret som tafsar på dig. Jesus tröttnar aldrig på dig, det är du som tröttnar och du borde kämpa vidare i din strävan efter mer av Jesus. Jesus ger, allt som du bara orkar å ta emot. Han vill bygga dig stark och självständig i tron.

om jag får råda dig så borde du vuxendöpa dig, då får du det som jag tror du saknar, Herren Den Heliga Anden.

kämpa på! :hjärta
Mer
13 år 3 månader sedan #373843 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kan Jesus tröttna på mig?
Tack för stöd!

Jag hade vuxendöpt mig om jag trott att det gjort skillnad. Men jag tror inte det. Men konstigare saker har hänt, så vi får se vad som händer längre fram.

Anchored in Christ ✟