Vad har Gud för avsikt med oss?

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #389563 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vad har Gud för avsikt med oss?
drummer å traxxy m.fl;

vad har ni som är gott i era liv? är det inte det som ger en glädje i livet, och som man möter motgångarna med?

tänk till å ge nårra exempel?
Mer
13 år 1 månad sedan #389564 av Traxerity

Drummer skrev: Finns väl inget som kan få oss att lida mer än vad vi redan gör.

Det finns grader i helvetet. Du nämnde dessa människor som har slaviska förhållanden. Jag beundrar dom på många sätt. Men om dom inte har ångest så är deras liv himmelriket till skillnad mot vårt släktklimat.


Finns milda grader i helvetet för dom som är elaka. Men är man god hjärtat och alltid försöker vara snäll emot andra så får man nog en plats i himmelen. Det är mest mördare o sådant som hamnar i helvetet.
Mer
13 år 1 månad sedan #389566 av Traxerity

Jesus Kristus skrev: drummer å traxxy m.fl;

vad har ni som är gott i era liv? är det inte det som ger en glädje i livet, och som man möter motgångarna med?

tänk till å ge nårra exempel?



Skänkt kläder till fattiga barn och försökt stoppa pengar till cancerfonden vid affärerna så ofta jag kan.
Om det där är inte en godhet då vet jag inte vad godhetens kärlek är.
Jag antar att jag gillar att se dom fattiga barnen få stöd och att jag har givit dem en chans till i livet med kläder och pengar.
Jag tycker det är det goda till mej i mitt liv. Även om jag inte känner glädje så hjälper jag andra att känna glädje iaf.
Mer
13 år 1 månad sedan #389568 av Drummer
Jesus,

Jag har mitt trummspelande och musiken. Jag är mycket duktig på trummor men när jag spelar nu så är det likgiltigt. Det ger mig ingen kraft i nuläget. Tror du Jesus att du kan påverka detta till den positiva energin istället? Du gick ju på Golgata för oss!
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #389570 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vad har Gud för avsikt med oss?
bra gjort traxxy^^ dina pengar är välsignade dit de kommer ;) läs tråden "kristna råd", där har jag gett dig några råd (med ditt namn), som även andra kan eftersträva :)
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #389630 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vad har Gud för avsikt med oss?

Drummer skrev: Jesus,

Jag har mitt trummspelande och musiken. Jag är mycket duktig på trummor men när jag spelar nu så är det likgiltigt. Det ger mig ingen kraft i nuläget. Tror du Jesus att du kan påverka detta till den positiva energin istället? Du gick ju på Golgata för oss!


mjo det hände mycke underliga saker på den tiden.. drummer, om du vill så kan jag bedja för dig, ett råd;

när du spelar, koppla av å låt Anden få ta över och leda dig i trummandet. bedj först så här:

"Gud nu hehöver jag mer av dig i mitt trummande, låt mig få trumma för dig! Amen", sen kan du trumma ;)

lycka till :hjärta