Hur påverkar alkoholen kontakten med Gud och Jesus?

Mer
9 år 11 månader sedan #662365 av Geta
Det är min privata tro att jag inte har en fri vilja. Livet verkar att vara förutbestämt.
Mer
9 år 11 månader sedan #662368 av saara
På vilket sätt tycker du att ditt liv är förutbestämt?
Vad tänker du om LP-verksamheten?
Mer
9 år 11 månader sedan #662370 av Geta
Det är stört omöjligt att ändra på mitt liv. Det verkar att vara någon annan som styr.

Jag är positiv till LP-kontakten. Det är säkert många som har fått ett bättre liv genom dom.
Mer
9 år 11 månader sedan #662372 av saara
Vem tror du styr ditt liv?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 11 månader sedan #662373 av Jocke
Ja, det är sant att dom hjälper en viss tid, men sedan måste man klara sig själv, då brukar man trilla tillbaka in i dimmorna. Har många kompisar som har trillat tillbaka efter kanske 10 års avhållsamhet. Jag har ingen erfarenhet av ett direkt beroende, att jag till varje pris behöver alkohol för att överleva dagen.

Men jag vet att många kopplar ihop alkoholen med djävulen? Jag kanske också tror det, men denna väg är lite enklare än Guds väg! Varför göra det svårt för en, när man kan känna en falsk himmel? Vad är nu falsk, kan man fråga sig? Men det jag förknippar med djävulen egentligen, är våld och övergrepp mot en som person.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 11 månader sedan #662377 av Geta
Jag tror att det är mina förfäder som styr. Jag har blivit tilldelad en viss roll som jag ska leva efter.