Vad innebär tro för dig?

Mer
9 år 5 månader sedan #703623 av Nissegossen
Vad är exempelvis rätt tro? Är tro något allmänt eller är det förknippat med någon speciell tro?
Vill ha en igång en diskussion i ämnet, ni får spåna fritt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 5 månader sedan #703634 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad innebär tro för dig?
Är rädd för uttrycket rätt tro. Det brukar sluta i konflikter. Min förra psykiatrisjuksköterska sa att tro
är något personligt. Det bör inte vara något som man slår varandra i huvudet med.
Mer
9 år 5 månader sedan #703655 av Nissegossen
Det är exakt vad jag är ute efter. Finns det någon tro som är rätt tro? Samt vem har stipulerat att just den tron är den rätta?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 5 månader sedan #703692 av Janis
Svar från Janis i ämnet Vad innebär tro för dig?
Det finns inget som är mer rätt än det andra. Det beror väl på vad man själv dras till och vad man själv har för upplevelser.
Mer
9 år 5 månader sedan #703693 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad innebär tro för dig?
Sedan beror det på var man är född och till vilken kultur. Väldigt många följer sina föräldrar i spåren.
Mer
9 år 5 månader sedan #703720 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Vad innebär tro för dig?
Jag hittade min tro i våras, för mig innebär det att jag upplever mig mindre ensam med mina bekymmer, när det blir tungt kan jag be om tröst. Detta har inneburit att jag fått mer hopp och avlastat mina anhöriga. Jag går till kyrkan när tillfälle ges och sjunger dessutom i kören vilket är en källa till glädje. :-)