Utträde ur Svenska Kyrkan

Mer
8 år 11 månader sedan #739810 av Irrationell
..
Mer
8 år 11 månader sedan #739822 av Melun
Svar från Melun i ämnet Utträde ur Svenska Kyrkan
Har också gått ur svenska kyrkan. Jag delar inte deras åsikt om hur tro ska efterlevas och tycker att de har frångått det evangelium som Gud vill att vi ska känna till.
Mer
8 år 11 månader sedan #739867 av Nissegossen
:tänk De har gjort mycket för mig. Jag har fått mycket tillbaka utav det jag lagt ut i avgift till Svenska Kyrkan, så jag lämnar fortfarande mitt bidrag utan knot, även om det skulle vara billigare att gå ur. Jag har fått bla samtalshjälp med en utbildad psykolog i en fem sex år en timme i veckan. Har även fått hjälp tidigare, förutom Sjukhuskyrkan i o m att jag många sena nätter har suttit och pratat i det dåvarande Kyrkans jourtjänst hus som låg vid kyrkomuren inne på Östra kyrkogården innan de flyttade till Stampen i Göteborg. Jag har stått fadder till det barn som var yngst utav dåvarande chefen för kyrkans jourtjänst barn i Göteborg. Pojken är förövrigt namne med mig och heter således Nils!

Nä, säger jag, jag lämnar inte!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #739872 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utträde ur Svenska Kyrkan
Nästan varje vecka är jag på musik i kyrkan. Vill inte gå ur kyrkan. Jag tjänar så lite så kyrkoskatten
blir inte så hög för mig.
Mer
8 år 11 månader sedan #739874 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Utträde ur Svenska Kyrkan
Utöver religiösa skäl, så hjälper kyrkan många fattiga till exempel.
Mer
8 år 11 månader sedan #739877 av Nissegossen
Ja, många får hjälp utav kyrkan , bla subventionerad mat, gratismat samt att ensamma föräldrar får bidrag och får hjälp med vardagen.

Samt mycket mer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum