Bara den vilsne kan bli funnen

Mer
4 år 3 månader sedan #1219744 av notwoodstock
Jag tyckte det var lurigt att Jesus botar en man som varit blind.

Och på sistone så förstod jag (äntligen), att det är som jag själv, så många år som jag var blind - såg inte Gud i tillvaron.

Men min hjärna är fortfarande kvar i gammal ateism - jag ser inte skaparen och skapelsen i all sin skönhet. Konstigt. Jag bara vet att det är så det skulle ses!
Mer
4 år 3 månader sedan #1219770 av Nissegossen

notwoodstock skrev: Jag tyckte det var lurigt att Jesus botar en man som varit blind.

Och på sistone så förstod jag (äntligen), att det är som jag själv, så många år som jag var blind - såg inte Gud i tillvaron.

Men min hjärna är fortfarande kvar i gammal ateism - jag ser inte skaparen och skapelsen i all sin skönhet. Konstigt. Jag bara vet att det är så det skulle ses!


Den unge man som var blind sedan födseln kom till Jesus och Jesus böjde sig ned på marken, spottade på det han tog upp och gned in det på ögonen på den blinde och sade gå ned till siloam och två dig.( siloam var känd för sitt helande vatten) Han gjorde så och strax kunde han se. Varpå de skriftlärde som ville anklaga Jesus frågade honom vem som gjorde det. Han sade han öppnade mina ögon, de gick till hans föräldrar och frågade också dem, de sade han är gammal nog att tala för sig så fråga honom, han sade igen han öppnade mina ögon.

Pojken född blind, kunde inte se för ögonlocken gick inte att öppna då han troligen fått en infektion som gjorde att han inte kunde öppna ögonlocken Jesus förstod varför han gned in ögonlocken för att just få bort den gegga som gjort att ögonlocken som var hopklibbade och han gned in och att han tvättade bort det, då kunde han direkt se eftersom när han gned in ögonen med vatten, så han sade bokstavligen han öppnade mina ögon. Ta fasta på det, han öppnade mina ögon...

Detta har jag förstått genom Bibeltexten, tänk själva

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum