Klostervistelse

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1201851 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse
Ska hem imorgon. Hade med två böcker. Läst ett kapitel. Det blir aldrig som man tänkt sig, men jag har fått klarhet i huvudet. Att bo på kloster är väldigt bra för personlighetsutvecklingen. Rekommenderas till troende som icketroende. Fast alla kloster är förstås inte likadana.

Edit: Alla klarar inte tystnaden och flyr hals över huvud. Jag har faktiskt haft lite psykosaktiga tankar nu när jag funderar igenom min vistelse här. Tystnaden kan vara skrämmande och mycket tankar kommer till ytan. Tre nätter för mig blev lagom.

Edit 2: Kanske man ska vara försiktig med kloster som psykossjuk?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201870 av memphis
Svar från memphis i ämnet Klostervistelse
Om bank-id eller swisch skulle vara osäkert, vilket ju är möjligt, då skulle banken stå för förlusten för det är deras system.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201892 av Clean
Svar från Clean i ämnet Klostervistelse
Swish är inte en bank. Banker vid Id mobilt är säkrare vet inte om man behöver en försäkring tror mobilt Id kapare är dom som vet din kod att dom ringer dig och låtsas vara banken och du lämnar ut ditt lösenord. Så blir du blåst
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1201895 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Klostervistelse
givetvis går det att skapa trojaner som känner av vad man har för lösenord i swish och som sen öppnar appen när den ligger i viloläge och överför till annat konto genom att nästa gång man swishar fejka vad man ser på skärmen, men som nämnts redan så lär banken stå för det , inte minst av den orsaken att de inte vill att kapningarna ska bli kända. dessutom lär de scanna av ens mobil efter virusen och undersöka hur de fungerar och uppdatera sina program efter det och göra dem säkrare och säkrare.

om jag inte minns fel så får man skriva på en lapp "där man lovar" att inte gå ut i pressen.

de lär göra stora utreningar i samband med polis, ISP loggar och annat som de knappast basunerat ut om i massmedia b-la. dessutom är det krångligt och som Jesus sade så finns det inget dolt som inte kommer uppenbaras.

den sista man vill ha som fiende är möjligen de som styr bankerna. men men..
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201908 av Clean
Svar från Clean i ämnet Klostervistelse
Ja jag har förvaltare vilket är bra jag har pengar hela månaden tills nästa utbetalning. Dessutom blir jag inte utsatt för bedrägerier. Sedan kan jag även få möjligheter att spara pengar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201981 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse
Låter bra AW!

Anchored in Christ ✟