Om ni undrar för mycket över Gud.

Mer
7 år 6 månader sedan #870563 av Lelle
"Gud är i grunden god men religion utmålar gud som ond."

Om ni undrar för mycket över andar, gudväsenet(gud) så kan citatet vara till stor hjälp för många.
Mer
7 år 6 månader sedan #870576 av Drummer
Jag kan tro att religioner är vanföreställningar! Det kanske varken finns en Gud eller Djävulen! Sedan är det så att det finns godhet och ondska i alla människor mer eller mindre! Bara för att folk besöker Missionskyrkan varje söndag så behöver inte det vara ett bevis för att dom skulle vara godare än ngn annan kanske!
Mer
7 år 6 månader sedan #870577 av Drummer
Visst tror jag på ett gott väsen allmänt, men att det skulle vara just Gud! Jag tvivlar på det! Det som är godhet för mig är att man respekterar sin omgivnings åsikter sedan behöver man inte hålla med alltid! Rent gott väsen för mig är självbestämmande och tro på det man är bra på och utveckla det med ett gott väsen! Att ge ngt gott till andra och vara empatisk för vad individen vill och har som drömmar är vitalt! Jag tror på att berömma människors framgångar och inte vara avundsjuk!
Mer
7 år 6 månader sedan #873903 av fredrikmatsson
Om man undrar för mycket över gud ska man ta en tablett så man mår bra. Alkohol gör t.ex. att man grubblar mindre över Gud.
Mer
7 år 6 månader sedan #873931 av Nissegossen
Ja, fast då brukar Ågren hälsa på dagen efter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum