Ateist tråden

Mer
7 år 4 månader sedan #886141 av Melun
Svar från Melun i ämnet Ateist tråden
En riktig ateist tror inte heller att det finns nån satan. Men du hyllar honom.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 4 månader sedan #886162 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ateist tråden
När jag har lyssnat på Uehara, så orkar jag inte riktigt höra lite sämre musik, man kanske måste nollställa sig, för att höra vitsen med låten "agitations"? Jag gillar en drivenhet i musiken, att det händer ngt! Du Melun, det finns ngt inom en som inte vill en väl, hur många dem är och hur dem fungerar kan man alltid diskutera! Men satan för dig, är inte bara ett skällsord, utan det är ngt genomgripande för dig kanske?

Så många ggr jag har haft otur, så skulle jag åberopa satan, för att det har skett en vändning i mitt liv till det bättre, med ngt positivt framför ögonen efter ett tag, det är alltid för djävligt i början, men sedan vänder det oftast. Mitt senaste allvarliga fysiska funktionshinder, fick mig att sluta röka. Propp i lungan och lunginflammation = waran i ca tio månader, gjorde att jag hade ingen val.

Så därför är en olycka inte bara ett helvete på jorden en början, men sedan blir det oftast bättre! Att lida pin, för att bli fin är inte bara en klyscha utan även en sanning! Men inte uttrycket "att den man älskar, agar man) det stämmer inte. Kärleken är hela tiden en fokus för mig som vill vara naiv, men är tyvärr för luttrad av sanningens baksida för att tro på den helt och hållet. Men kärlek är ngt gott, den hjälper en snarare än stjälperen. Men mitt asperger stjälper mig den vägen, men jag hoppas på en fristat, där jag får leva ut mina drömmar så småningom.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 4 månader sedan #886203 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ateist tråden

Melun skrev: En riktig ateist tror inte heller att det finns nån satan. Men du hyllar honom.



Nej ser han mest som ett bra sätt o reta kristna på (o de verkar ju funka). Därutav tycker jag satanismen e rolig.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 4 månader sedan #886209 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ateist tråden
Att djävlas är det bra utan humor vill säga? Att lägga lägga käppar i hjulet med försåt har väl oftast bara onda tankar? Kan det vara bra i slutändan, jag tror det är det resonemanget som har skapat många tragedier!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 4 månader sedan #886221 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ateist tråden
Du tror alltså att satanistiskt initiativ inte har någon humor i sig?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 4 månader sedan #886229 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ateist tråden
Nä, ser man på nazistiskt perspektiv, så har den bara en fråga, och det gäller systematiskt utrotning av Judar. Men i. o.f. sig så såg jag några skrattade åt förödmjukelsen av judiska kroppar i graven. Och det var från tyska einsatsgruppe. Den enda som har galghumor i sig är de goda, om det nu är från gud må vara osagt? Jag tror man vill skapa kontakt med gud, det tror jag inte satan vill? Han vill skapa paranoia!

Vars är världen på väg?