Att frigöra sig från en religiös uppväxt

Mer
7 år 3 månader sedan #898238 av Geta
Hur kan kristna vara tvärsäkra på att de ha rätt och har hittat sanningen?
Mer
7 år 3 månader sedan #898240 av notwoodstock

Geta skrev: Hur kan kristna vara tvärsäkra på att de ha rätt och har hittat sanningen?


När båda sidor har väldigt rätt, så som jag ser det!

Matt. 7:12
Mer
7 år 3 månader sedan #898247 av Prosit
Det finns många sätt, men ett sätt är humor [youtube:343cxk3x]h6omFJhKr6o[/youtube:343cxk3x]
Mer
7 år 3 månader sedan #898248 av Recard2016
Har läst lite inlägg i den här tråden, men inte hela. Kommer ihåg att jag sedan barndomen alltid hatat religion iallafall, även om jag inte e uppväxt särskillt religiöst. När jag gick på lågstadiet ville ja inte gå till kyrkan på skolavslutningarna, och när morsan ändå tvingade med mig så gick jag i de slitnaste kläderna istället. Sen när man fick välja själv så gick ja inte till kyrkan på skolavslutningarna. Nog därför jag e punkare me, gillar det anti-auktoritära och att det e emot religion och gud (eller iallafall ska va).
  • Lirya
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
7 år 3 månader sedan #898270 av Lirya

Recard2016 skrev: Nog därför jag e punkare me, gillar det anti-auktoritära och att det e emot religion och gud (eller iallafall ska va).


Får jag vara nyfiken och fråga om du gillar Thåström? Det gör jag också i så fall.
Mer
7 år 3 månader sedan #898271 av Recard2016

Lirya skrev:

Recard2016 skrev: Nog därför jag e punkare me, gillar det anti-auktoritära och att det e emot religion och gud (eller iallafall ska va).


Får jag vara nyfiken och fråga om du gillar Thåström? Det gör jag också i så fall.


Japp har börjat lyssna på han nu i äldre dar, han e grymm. När jag var ung hade han "sålt sig" haha.