Byta kyrka?

Mer
16 jul 2019 19:41 #1169590 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Byta kyrka?
Aw, det är ju fel om det ska hänga på det

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
16 jul 2019 19:47 #1169594 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Byta kyrka?
Sad face

Hederstroll sedan 2015?

Mer
16 jul 2019 19:50 #1169595 av Geta
Svar från Geta i ämnet Byta kyrka?
Så dyra presenter fick man väl inte, när man blev konfirmerad.

Mer
16 jul 2019 19:56 #1169600 av Klanggedin
Shh.. Min familj är satanister och vi gillar inte kyrkliga företeelser. Det var något vi lärde oss när mamma skulle döpas.. Hela kyrkan blev svart och en mörk röst sade: ICKE SKOLA DU LEVA I SYND SOM EN SYNDARE I HERRENS NAMN?. Fan kommer ihåg det som om det var igår..

Hederstroll sedan 2015?

Mer
16 jul 2019 20:20 #1169611 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Byta kyrka?
Lite sen kommentar från mig, men Zoidar: det där med kyrkotillhörighet och vilken församling man tillhör verkar viktigt om man är kristen. Att tillhöra någon församling; vilken är mindre viktigt. Det märkte jag när jag gick ur Svenska Kyrkan och Pingstförsamlingen jag tillhört i 40 år. Då sa Den Helige Ande till mig att jag skulle ha en egen kyrka... Så, det har jag nu. Inte att rekommendera. Kan man tillhöra en församling och gå i andra församlingar för att samla inspiration, så är det bättre än att vara ensam i en egen kyrka. Det är inte heller bra att tillhöra flera kyrkor. Det gjorde jag länge, och det var som om jag hade två kyrktak mellan mig och Gud när jag bad. Svårt att få bönesvar... Det blev mycket bättre när jag gick ur kyrkorna. Nu har jag bara ett tak och då behöver jag inte be så mycket.

Prata inte med hat i munnen!

Mer
16 jul 2019 21:09 #1169636 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Byta kyrka?
Jag har alltid tillhört Svenska kyrkan. Men tycker Equmenia och pingst har roligare gudstjänster. Men pingst har inte all kärlek de påstår. Jag är ju bisexuell.

Mer
16 jul 2019 21:14 #1169638 av Klanggedin
Sex är något man ska ha med människor och inte djur. Det har jag lärt mig men sex med insikter? Ibland vet jag inte vart världen har tagit vägen.

Hederstroll sedan 2015?

• Zoidar
  • Zoidar Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
16 jul 2019 22:55 #1169653 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Byta kyrka?
Det finns inget krav i Pingst att man ska ge tionde, inte heller att man ska ge i kollekt. Tionde är något som uppmuntras. Tror det är många i Pingst som inte ger tionde. Jag tycker man ska ge efter vad man har, har man mycket ger man mycket, har man lite ger man lite. Ungefär så.

Extreme situations demands extreme messures! ✟

Sidan laddades på: 0.222 sekunder